یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حضور القاعده و طالبان در افغانستان می‌توانند بستر مناسبی برای فعالیت‌های تروریستی داعش تلقی شود که این امر برای شیعیان افغانستان مشکل‌ساز خواهد بود.

"حسن هانی‌زاده" در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که همکاری طالبان و داعش می‌تواند بحران‌ها را از سوریه و عراق به شرق ایران منتقل کند، گفت: برای مقابله با این موضوع نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران، افغانستان، پاکستان و هند هستیم.

وی ادامه داد: این کشورها می‌توانند از رهگذر همکاری مشترک مانع نفوذ گروه تروریستی داعش به منطقه شوند. با توجه به این که داعش در عراق و سوریه شکست سختی را متحمل شده، لذا تلاش می‌کند تا برای سازماندهی نیروهای خود به افغانستان نقل مکان کند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: حضور القاعده و طالبان در افغانستان می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت‌های تروریستی داعش تلقی شود که این امر برای شیعیان افغانستان مشکل‌ساز خواهد بود.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیش از وقوع همکاری این دو گروه تروریستی اهدافی را برای آن درنظر داشتند که باید پیشگیری‌های لازم به عمل آید و با همکاری‌های مشترک امنیتی – منطقه‌ای مانع نفوذ داعش در افغانستان شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار