وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

39 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون میزان اعتبارات بخش درمان تامین اجتماعی به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که بالغ بر 39 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از طرح یکسان‌سازی خدمات و ضوابط سازمان‌های بیمه‌گر که عصر امروز با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از سیاستهای دولت تدبیر و امید توجه به شاخص‌های سپاه اجتماعی است و امسال 100 هزار میلیارد تومان از کل بودجه کشور به قوه رفاهی اختصاص یافته است.

وی افزود : از بودجه 100 هزار میلیارد تومانی بخش رفاهی، 40 هزار میلیارد تومان در بخش یارانه‌ها، 7 هزار میلیارد تومان در حوزه بیمه سلامت و 12 هزار میلیارد تومان نیز در حوزه تامین اجتماعی است.

ربیعی ادامه داد: دولت تدبیر و امید علاوه بر اختصاص رقم اشاره شده در بودجه کشور در بخش رفاهی کمک‌های دیگری را نیز به سایر بیمه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حوزه رفاه اجتماعی انجام خواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت 3 هزار میلیارد تومان اعتبارات سازمان تامین اجتماعی را افزایش داده است، گفت: هم‌اکنون میزان اعتبارات بخش درمان تأمین اجتماعی به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که بالغ بر 39 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بیمه سلامت و پوشش افراد فاقد بیمه اشاره کرد و افزود: از سال گذشته و همزمان با دوم اردیبهشت‌ماه 93 و با راه‌اندازی سامانه امید ثبت‌نام افراد فاقد بیمه آغاز و در نهایت 8 میلیون و 500 هزار نفر صاحب دفترچه بیمه سلامت همگانی شدند.

وی در ادامه این مراسم با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه با همکاری وزارت مسکن، راه و شهرسازی در خصوص ساخت و احداث مسکن‌های ویژه تخت عنوان مسکن‌های اجتماعی گفت: در این زمینه نیز به زودی سهم و میزان تسهیلات از منابع هدفمندی یارانه‌ها مشخص خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: با رونمایی از طرح یکسان سازی خدمات و ضوابط سازمان‌های بیمه‌گر گام نخست برای آماده‌سازی بیمه‌ها جهت اسکان آغاز شده است و در گام بعدی بنا داریم منابع سازمان‌های بیمه‌گر را تجمیع کنیم.

ربیعی در پایان از برنامه‌ریزی دولت و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توزیع بسته‌های امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: این کار در 3 سال گذشته و در صفحات بیشتر و با کیفیت بهتر از گذشته انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفر ، بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار