تازه‌های نشر؛

«از عشق تا عشق» منزوی منتشر شد

کتاب «از عشق تا عشق» نوشته‌ی «ابراهیم اسماعیلی اراضی» منتشر شده اما برای اولین بار در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

ابراهیم اسماعیلی اراضی، شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار کتاب «از عشق تا عشق»، گفت: این کتاب 320 صفحه‌ای در برگیرنده‌ی گفتگوی بلند نا تمامی از حسین منزوی است.

وی افزود: گفتگوی بلند نا تمام کتاب «از عشق تا  عشق» شامل فصل‌های به نگارش در آمده‌ درخصوص دوارن‌های مختلف زندگی «منزوی» همچون کودکی، نوجوانی و دوران تحصیل این شخصیت شناخته شده کشور است.

این شاعر ادامه داد: نام برخی از اساتید دانشگاه تهران و دانشکده‌ی هنر در این کتاب آمده و در این میان نام شعرا و ادیبانی چون «خانلری»، «سیمین دانشور»، «جلال آل احمد» و «رضا فراهانی» به وضوح دیده می‌شود.

اراضی در خصوص مشکلات موجود بر سر راه کارش بر روی کتاب « از عشق تا عشق» گفت: دوری شهر سکونت من از محل اسکان «منزوی» به گونه‌ای بود که مجبور بودم هفته‌ای 2 الی 3 روز، بار سفر بسته و از اصفهان به زنجان بروم تا بخش‌هایی از مصاحبه‌ی خود را انجام بدهم.

وی اظهار داشت: نکته‌ی کتاب «از عشق تا عشق» در مجموع در این است که اگر چه گفتگو نا تمام مانده اما این کتاب شامل بخش‌هایی است که تنها «منزوی» می‌توانست در مورد آنها حرف بزند و بخش‌هایی مانده که دیگران نیز می‌توانند به تشریح آن بپردازند.

این شاعر افزود: مجموعه‌ای که از عکس‌های کمتر دیده شده‌ی «منزوی» هم در کتاب «از عشق تا عشق» آمده است.

اراضی تصریح کرد: کتاب «از عشق تا عشق» که روزی قرار بوده به شکل مغفول مانده‌ی تاریخ شفاهی و اتوبیوگرافی به نگارش در آید در بخش‌هایی از خود به تشریح برخی از جریان‌های فکری مختلف و نحوه شکل گیری و فعالیت انجمن‌های ادبی پرداخته است.

وی ادامه داد: سبک روایتی این کتاب الزاما روایت تاریخ نبوده و «بهروز منزوی» برادر «حسین منزوی» در صفحات اولیه‌ی آن یادداشتی را ضمیمه کرده است.

اراضی در خصوص چرایی انتخاب عنوان «ازعشق تا عشق» برای دومین کتاب خود اظهار داشت: «منزوی» کاراکتری به جز عشق نبوده و از هر زاویه که به وی نگاه کنید چیزی جز عشق نمی‌بینید.

وی خاطر نشان کرد: «منزوی» به عنوان چهره‌ای شاخص در عرصه شعر و ادبیات مطرح و عشق برای «منزوی» یک فلسفه بود.

گفتنی است که کتاب «از عشق تا عشق» که بعد از گذشت 10 سال از تدوین خود توسط انتشارات «فصل پنجم» به چاپ رسیده برای اولین بار در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس مخاطبان خود قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار