هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛

توقف شاگردان علی منصور مقابل پاختاکور/ سرخپوشان با شکست مقابل لخویا صدر جدول را از دست دادند

در جریان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا تیم نفت با نتیجه یک بر یک مقابل پاختاکور به تساوی رسید، پرسپولیس هم با نتیجه 3 بر صفر مقابل لخویا مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در جریان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا تیم نفت با نتیجه یک بر یک مقابل پاختاکور به تساوی رسید، پرسپولیس هم با نتیجه 3 بر صفر مقابل لخویا مغلوب شد.

**نفت تهران 1 - پاختاکور ازبکستان 1

تیم فوتبال نفت تهران از ساعت 19 امشب در ورزشگاه آزادی از تیم پاختاکور ازبکستان پذیرایی می‌کند.

تیم نفت تهران در بازی رفت با نتیجه 2 بر یک مقابل پاختاکور شکست خورده بود، بر این اساس این تیم برای جبران شکست بازی رفت به مصاف پاختاکور می‌رود.

در آن سوی میدان، تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان با 5امتیاز در رده سوم گروه B قرار دارد و برای صعود به مرحله بعد نیاز مبرم به 3 امتیایز این بازی دارد اما کار سختی مقابل تیم نفت تهران دارد.

داور: کیم سانگ وو، کمک ها: یانگ بیونگ یون و پارک سانگ جون

نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، سعید لطفی، سیامک کوروشی، امین حاج‌محمدی، علیرضا عزتی، رضا علیاری، کمال کامیابی‌نیا، غلامرضا رضایی، ایمان مبعلی، ارسلان مطهری و حسین بوعذار
سرمربی: علیرضا منصوریان

پاختاکور:

لوبانوف، خاکیموف، کریمتس، کوزاک، مرزیلیاکف، کریم اف، شخیبف، ایسماتولائف، آندرایوف، اوراهواچ و سرگی اف
سرمربی: بابایان


شرح گل:

1 - 0 نفت تهران:  ضربه زیبای عباس بوعذار را دروازه بان پاختاکور بد دفع کرد و در برگشت غلامرضا رضایی با ضربه سر دروازه پاختاکور را باز کرد.

1-1 پاختاکور: شرح گل دقیقه 36 : پلس به بیرون محوطه جریمه ایگور سرگیف را کوژاک به ضربه دیدنی وارد دروازه نفت تهران کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 6 :یاکوف پاس در عمق فرستاد و تعلل بیرانوند در خروج باعث شد تا ایگور سرگو در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما ضربه چیپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18 : سانتر عباس بوعذار روی دروازه باعث شد که ارسلان مطهری که می خواست ضربه سر را بزند به زمین بیفتد ولی صحنه از داور خطای پنالتی تشخیص داده نشد.

دقیقه 39 : پاس عمقی ایگور سرگریف را کاریموف با بی دقتی در موقعیت تک به تک به بیرون دروازه زد.


نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دقیقه 49 : شوت بازیکنان پاختاکور را سیامک کورشی از روی خط درآورد و اجازه نداد دروازه نفت تهران برای بار دوم باز شود. ضربه آخر را سرگیف زد که به نظر می رسید توپ به دست کوروشی هم برخورد کرده است.

دقیقه 73 : فرار وحید امیری از سمت چپ و پاس او به بیرون را ارسلان مطهری به پای دفاع رد. البته این صحنه از نظر داور آفساید تشخیص داده شد.

دقیقه 82 : شوت مهدی شیری که از روی سانتر غلامرضا رضایی بدست آمد با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 86 : ضربه کاشته کریموف را بیرانوند با واکنشی زیبا از روی خط بیرون کشید.

دقیقه 92 : ایگور سرگف در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون دروازه زد تا نفت تهران با خوش شانسی از شکست برابر پاختاکور فرار کند.

در جریان نیمه دوم هیچیک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

بهترین بازیکن:  کوزاک

هافبک هجومی تیم پاختاکور که در دقیقه 36 با شوتی سنگین دروازه علیرضا بیرانوند را از پشت محوطه جریمه باز کردستاره میدان بود و البته جایزه اش را از برگزارکنندگان این بازی گرفت.

العین جای نفت را گرفت

 در دیگر دیدار گروه B حریفان نفت تهران به میزبانی تیم الشباب عربستان به مصاف هم رفتند که در نهایت العین با نتیجه یک بر صفر بر برتری رسید.
 
 تک‌گل بازی را آساموآ ژیان در دقیقه 58 به ثمر رساند.
 
در جدول گروه B العین با 9 امتیاز در صدر و نفت تهران با 8 امتیاز در مکان دوم و پاختاکور و الشباب با 6 و 2 امتیاز سوم و چهارم هستند.

**لخویای قطر 3 - پرسپولیس 0

تیم فوتبال پرسپولیس امشب ساعت 20 در ورزشگاه عبداله بین خلیفه دوحه میهمان تیم فوتبال لخویا قطر است.

سرخپوشان پس از حضور در آخرین جلسه فنی و اعلام ترکیب اصلی و ذخیره‌های این بازی، بلافاصله سوار اتوبوس شده و با اسکورت پلیس راهی ورزشگاه شدند.
 
همانطور که در جلسه هماهنگی پیش از بازی که روز گذشته برگزار شده بود، تیم فوتبال پرسپولیس درست 90 دقیقه قبل از آغاز بازی وارد ورزشگاه لخویا شد.
 
عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی این مسابقه با هماهنگی‌های انجام شده، تمهیدات ویژه‌ای را برای امنیت، نظم و حضور تیم پرسپولیس از هتل تا ورزشگاه اندیشیده بودند.
 
شرایط و وضعیت ورزشگاه بسیار خوب و ایده‌آل است و هیچ مشکلی وجود نداشت.
 
هوا، ابری با نسیم نسبتا خنک، چمن مرغوب، پرژکتورها روشن، عوامل اجرایی و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و ناظران، کلیه امور را زیر نظر داشتند.
 
یک ساعت و پانزده دقیقه به آغاز بازی، سکوهای روبروی جایگاه در حال پر شدن است.
 
تعدادی از هواداران ایرانی و پرسپولیسی‌ها در جایگاه 13 پشت دروازه ضلع جنوبی ورزشگاه مستقر شده‌اند.
 
عوامل رسانه‌ای و فیلمبرداران شبکه‌های مختلف آماده مصاحبه و تهیه خبر و گزارش هستند.
 
کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس پس از ورود به ورزشگاه، وارد زمین چمن شدند و محوطه گرم کردن بازیکنان را مشخص کردند.
 
کلیپ‌های ورزشی از مانیتورهای ورزشگاه پخش شد.
 
لیدر ایرانی مقیم قطر که تیم‌های ایرانی را در این کشور مورد تشویق و حمایت قرار می‌دهد با لباسی منقش به پرچم ایران و پرسپولیس در محل هتل حضور یافت و به همراه دیگر هواداران عازم ورزشگاه شد.
 
در جلسه فنی، وظایف بازیکنان تشریح شد و فضاهای حرکتی و ضربات آزاد، ایستگاهی و پنالتی مورد بازبینی قرار گرفت.

دوربین‌های تلویزیونی و ورزشگاهی پس از حضور دو تیم، از ورود آنها به ورزشگاه تا رختکن و زمین را به تصویر کشیده آن را پخش کرد.
 
پنجاه دقیقه قبل از آغاز بازی، سوشا مکانی به همراه مربی دروازه‌بان‌ها با لباس سبز رنگ برای گرم کردن وارد زمین شد و مورد تشویق ایرانی‌ها و پرسپولیسی‌ها قرار گرفت.
 
دقایقی بعد تیم پرسپولیس در میان تشویق هواداران با لباس‌های نارنجی در ضلع جنوبی ورزشگاه حضور یافته و به گرم کردن پرداختند.
 
برانکو به همراه کادر فنی و دیگر عوامل تیم در کنار زمین حضور یافتند.
 
بازیکنان ذخیره پرسپولیس نیز با کاورهای سفید در زمین به توپ زدن پرداختند.
 
تک تک بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس توسط هواداران مورد تشویق قرار گرفتند.
 
تیم نونهالان فوتبال باشگاه لخویا با لباس‌های زرد وارد زمین شده و مورد تشویق هواداران تیم میزبان قرار گرفته و پس از گرفتن عکس از زمین خارج شدند.
 
تیم لخویا با لباس‌های سفید وارد زمین شد و پس از تشویق هوادارانشان در ضلع شمالی زمین به گرم کردن پرداختند.
 
از سوی هواداران ایران، فریادهای  ایران، ایران در ورزشگاه طنین‌انداز شده بود.
 
تیم داوری با لباس‌های آبی وارد زمین شد و در عرض وسط زمین به گرم کردن پرداخت.
 
باشگاه لخویا برای حضور هر چه بیشتر هوادارانشان، دو ایستگاه بزرگ در کنار گیت ورودی برای تحویل البسه، پرچم و دیگر لوازم ایجاد کرده بود.

حضور پرشور هواداران ایرانی و پرسپولیسی سکوت ورزشگاه را شکسته بود و این در شرایطی بود که هواداران تیم میزبان در سکوت تمرین تیمشان را نظاره‌گر بودند.
 
محمد حسین نژاد فلاح در جایگاه ویژه حضور یافت و با آقای عدنان دبیر کل باشگاه لخویا دیدار و گفتگو کرد.
 
بلندگوی ورزشگاه اسامی بازیکنان دو تیم و داوران را اعلام کرد.
 
20 دقیقه قبل از آغاز بازی، بازیکنان دو تیم و داوران برای تعویض لباس‌هایشان راهی رختکن شدند.

ترکیب پرسپولیس

سوشا مکانی، مایکل اومانا، علیرضا نورمحمدی، حمیدرضا علی عسگری، محمدرضا خانزاده، محمد نوری (کاپیتان)، احمد نورالهی، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی.
 
بازیکنان ذخیره:
 
مسعود همامی، محسن بنگر، بابک حاتمی، فرناندو گابریل، پیام صادقیان، رضا خالقی‌فر و علی علیپور.

دیدار دو تیم از ساعت 20 آغاز شد.

دقیقه 16: اولین موقعیت خطرناک برای لخویا در این لحظه با ضربه سوریا شکل گرفت. ضربه ایستگاهی این تیم را پشت مدافعان سفیدپوش پرسپولیس، سوریا با ضربه ای بد به بیرون زد.

دقیقه 17: بار دیگر موقعیت برای لخویا که سوشا مکانی زودتر از سوریا با خروج از دروازه توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 18: احمد نوراللهی با پیشروی به سمت دروازه لخویا و حرکت دو نفره با طارمی ضربه محکمی به سمت دروازه حریف قطری زد که با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 21: در شلوغی جلوی محوطه جریمه پرسپولیس، سوریا که عطش زیادی برای گلزنی در این بازی از خود نشان داده صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت این بازیکن را نورمحمدی دفع کرد.

دقیقه 25: پای ثابت حملات لخویا بار دیگر پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که این بار هم ضربه اش با برخورد به مدافعان به کرنر تبدیل شد. در ادامه نیز ضربه کرنر را سوشا مکانی از آن خود کرد.

دقیقه 38: حرکت دو مهاجم لخویا به داخل محوطه جریمه فرصت خطرناکی را روی دروازه مکانی ایجاد کرد که دروازه بان پرسپولیس توپ را با پا دفع کرد و به بیرون زد.

دقیقه 44: روی یک موقعیت خطرناک از روی ضربه ایستگاهی، هادی نوروزی ضربه خوبی را نزد و توپش با برخورد به دیوار دفاعی برگشت خورد.

دقیقه 44: لخویا که بعد از ضربه ایستگاهی صاحب ضد حمله شده بود با خطای مایکل اومانیا حرکت شان با وقفه مواجه شد که ویلیامز مدافع کاستاریکایی را با کارت زرد جریمه کرد.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل پایان یافت.

در بین دو نیمه بازیکنان ذخیره دو تیم در زمین حضور یافته و به تمرین پرداختند. بازیکنان پرسپولیس با کاورهای سبز و بازیکنان تیم لخویا با کاورهای آبی در زمین گرم کردند.
 
اینترنت ورزشگاه در نیمه اول بازی قطع بود و پس از پیگیری‌های متوالی در پایان نیمه اول وصل شد.
 
حضور و تشویق ایرانی‌ها در ورزشگاه، هواداران لخویا را به وجد آورد و آنها هم تیم خودشان را مورد تشویق قرار دادند.
 
مسوولان عالی‌رتبه سفارت ایران در قطر و مسوولان باشگاه لخویا در جایگاه ویژه در کنار محمد حسین نژاد فلاح حضور یافتند.
 
هوای ورزشگاه رفته رفته رو به خنکی می‌رود و شرایط را برای بازی در نیمه دوم بهتر می‌کند.
 
امیر علی حسینی مسوول روابط بین‌الملل باشگاه، طی نیمه اول با پیگیری‌های متوالی و اعتراض به نماینده و ناظر AFC اینترنت ورزشگاه را وصل کرد.
 
بازیکنان پس از استراحت در رختکن به همراه تیم داوری وارد زمین شدند.
 
پرسپولیس در ضلع شمالی و لخویا در ضلع جنوبی قرار گرفتند و در نیمه دوم میزبان آغازگر بازی خواهد بود.

در دقیقه 69 یوسف مساکنی نخستین گل را وارد دروازه سرخپوشان کرد.

دقیقه 80: فرار بازیکنان لخویا از جناح چپ پرسپولیس و ارسال این بازیکن درون محوطه جریمه با اشتباه مهاجم لخویا فرصت را از لخویا گرفت تا نتیجه همچنان یک بر صفر باشد.

دقیقه 82: خطا روی مهدی طارمی در گوشه محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی را نصیب پرسپولیس کرد که این ضربه را صادقیان محوطه جریمه فرستاد که نتوانستند تبدیل به گل کنند.

دقیقه 87: در تک موقعیتی که پرسپولیس روی دروازه لخویا در این دیدار ایجاد کرد پاس رو به بیرون علی عسگری را علیپور به تیرک دروازه لخویا زد.

دقیقه 88: شوت مهدی طارمی در حالتی نامتعادل را کلود امین از آن خود کرد.

علی حسن عفیف در دقیقه 90 گل سوم لخویا را نیز به ثمر رساند تا شاگردان برانکو شکست سنگینی را متحمل شوند.

بهترین بازیکن: نام تائه هی

ستاره ملی پوش کره ای لخویا با نفوذهای دائمی خود از جناح راست بارها خط دفاع کند پرسپولیس آزار داد و با به ثمر رساندن یک گل و یک پاس گل سهم زیادی در برتری تیمش برابر سفیدپوشان پرسیولیس ایفا کرد.

با این شکست، پرسپولیس با 9 امتیاز به رده دوم جدول سقوط کرد تا بالاخره سرگروهی خود را از دست بدهد. البته پیروزی در بازی آخر با توجه به مصاف رودر روی النصر و لخویا این شانس را به پرسپولیس می دهد تا حتی به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
باید قبول کنیم که فوتبال ما به مشکل برخورد نموده و باید بازنگری کلی در سیستم مدیریتی این ورزش و باشگاهها و زیر ساختارهای این ورزش پر طرفدار و زیبا انجام داد.اشخاصی که توان مدیریتی بالایی ندارند میبایست جای خود را به اشخاص کاربلد و مدیر ان واقعی بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
علی منصوریان نه علی منصور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
ای کاش این همه پول را به پای این همه فوتبال خرج نمی کردند و فوتبال را برای همیشه تعطیل می کردند و به جای آن کشتی و والیبال را جایگزین می کردند و این هم فوتبال ایران و با آن مدیران....
آخرین اخبار