ديده‌بان حقوق بشر خواستار تحقيق درباره حملات عربستان به يمن شد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد عربستان نمی‌تواند با اعلام توقف حملات هوایی به یمن، به تعهداتش برای تحقیق در باره نقض احتمالی قوانین جنگی هم پایان ‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز پنج‌شنبه اعلام کرد عربستان نمی‌تواند با اعلام توقف حملات هوایی به یمن، به تعهداتش برای تحقیق در باره نقض احتمالی قوانین جنگی هم پایان ‌دهد.
این سازمان غیر دولتی مستقر در نیویورک در بیانیه خود به حمله‌ هوایی 18 آوریل به صنعا، پایتخت یمن، که به تخریب تاسیسات سازمان بشروستانه آکسفام و مرگ یک ناشناس منجر شد، اشاره کرده است.
این سازمان مدافع حقوق بشر در این بیانیه تصریح کرد:« دولت‌های شرکت کننده در این حملات باید در باره حمله‌ای که به اماکن غیر نظامی و مکانی که به نظر نمی‌رسد از آن برای مقاصد نظامی استفاده می‌شد، تحقیقات بی‌طرفانه‌ای را صورت دهند.»
جو استورک، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده‌‌بان حقوق بشر گفت:« تخریب یکی از انبارهای گروهی بشردوست تنها زندگی غیر نظامیان نزدیک به این مکان را تحت تاثیر قرار نداد بلکه زندگی شمار زیادی از غیر نظامیان را تحت تاثیر قرار داد.» 
دیده‌‌بان حقوق بشر بیشتر به حمله هوایی 30 مارس ائتلاف سعودی به یک اردوگاه آوارگان در شمال یمن و یک کارخانه لبنیات در غرب یمن تاکید کرده است که طی آن به ترتیب 26 و 31 غیر نظامی کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی 90085
۱۶:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
حتما احمد شهید هم مسئول تحقیق میشه
ههههههههههههه
آخرین اخبار