یکتا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روند نوسازی صنایع نساجی کند است/ ایران میزبان واردات گسترده و غیرقانونی پوشاک خارجی

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرگنندگان صنایع نساجی و پوشاک گفت: واردات گسترده و غیرقانونی پوشاک خارجی به ایران موجب شده است که در این حوزه شاهد در اختیار گرفتن 70 درصد بازار ایران توسط پوشاک خارجی هستیم.

روند نوسازی صنایع نساجی کند است/ ایران میزبان واردات گسترده و غیرقانونی پوشاک خارجیمهدی یکتا در گفتگو با خبرنگار اقصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه صنعت پوشاک ایران به‌روزرسانی ماشین آلات است، اظهار داشت: متاسفانه روند نوسازی صنایع نساجی در کشور همواره به کندی پیش می‌رود به گونه‌ای که نیازهای روز جامعه بی‌پاسخ می‌ماند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرگنندگان صنایع نساجی و پوشاک افزود: در این راستا لازم است دولت تسهیلات ارزان قیمت و ویژه‌ای را برای نوسازی به صنعت نساجی اختصاص دهد چراکه برای نوسازی این صنعت سالیانه به 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون ایران از واردکنندگان پوشاک محسوب می‌شود، گفت: واردات گسترده و غیرقانونی پوشاک خارجی به ایران موجب شده است اعمال تعرفه‌های تر‌جیحی تاثیری در میزان تولید پوشاک ایرانی نداشته باشد، از طرفی با توجه به قاچاق فراوان در این حوزه شاهد در اختیار گرفتن 70 درصد بازار ایران توسط پوشاک خارجی هستیم.

یکتا افزود: مهمترین علت عقب‌ماندگی صنعت پوشاک ایران این است که به دلیل کوچک بودن واحدهای تولیدی عملا هرگونه هزینه‌کرد برای نوسازی و ایجاد واحدهای تحقیقاتی و بازاریابی صرفه اقتصادی ندارد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرگنندگان صنایع نساجی و پوشاک تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته و با رواج آشکار قاچاق پوشاک، این صنعت که صنعت مادر است دچار آسیب شده و نیروهای انسانی و کارشناسان این صنایع هم رفته رفته در حال تحلیل رفتن هستند و روند تربیت نیروهای فنی و کارشناس در این صنعت کند شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار