نعمت‌زاده:

صنایع باید رویکرد دانش بنیان داشته باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع دانش بنیان جدا و منفعل از سایر فعالیت‌های صنعتی نیست و تمام صنایع باید رویکرد دانش بنیان داشته باشند .

صنایع باید رویکرد دانش بنیان داشته باشندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، نعمت‌زاده در پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم و عمل با اشاره به دستاوردهای دانش و فناوری با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه بخش لاینفک صنعت است گفت:  ارتباط صنعت و دانشگاه باید ارتباطی طبیعی باشد و اگر صنعت ما همکاری خود را با مراکز دانشگاهی توسعه دهد، پیشرفت می‌کند . 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در هیأت مدیره واحدها ضرورت حضور یک عنصر علمی و دانشگاهی که ارتباط و پل قوی بین صنعت و دانشگاه بوجود آورد، احساس می شود. 

وی با اشاره به فاصله صنایع کشور با صنایع پیشرفته دنیا افزود: هر چند سابقه صنعت نساجی و فرش‌بافی، شیشه‌گری و سفالگری ما به چهار هزار سال پیش بر می‌گردد.

اما این صنایع  باید به روز و  دانش بنیان شود و  صنعتی مثل خودرو باید منطبق با آخرین پیشرفت‌های کنترل نوین گردد.  
نعمت‌زاده با تاکید بر ضرورت ایجاد  اینگونه نمایشگاه‌ها در استانها گفت: پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل» با هدف به تصویر کشیدن توان فناوری استان‌های مختلف در اقتصاد دانش بنیان برگزار شده است.

گفتنی است که این نمایشگاه در سه سطح شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، برگزیدگان استانی و ملی و همچنین طرح‌های کلان ملی منتخب فناوری و طرح‌های برجسته ستادی توسعه فناوری به مدت سه روز برگزار گردید.

جشنواره امسال در دو بخش جشنواره «علم تا عمل» و بخش نمایشگاه ملی برگزار شدکه در بخش جشنواره‌ای، طرح‌های فناورانه را که از استان‌های سراسر کشور توسط کمیته‌های منتخب استانی معرفی شدند و به رقابت پرداختند.در بخش نمایشگاهی نیز واحدهای فناور که توانستند با توسعه محصول، موضوع تبدیل ایده به پدیده و ثروت‌زایی از دانش فنی و علم را دنبال کنند، عرضه شدند.

در پایان این مراسم از نقش‌آفرینان مؤثر در اقتصاد دانش بنیان و برگزید‌گان فناوری جشنواره تقدیر به عمل آمد و به 10 نفر از آنان لوح تقدیر و تندیس جشنواره و تسهیلات تجاری‌سازی اعطا شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنایع ، دانش بنیان ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار