معاون رییس جمهور :

دولت برای کاهش مشکلات معیشتی مردم با رویکرد توسعه متوازن عزم خود را جزم کرده است

معاون رییس جمهور گفت : دولت تدبیر و امید با وجود شرایط دشوار به دور از بازی های سیاسی عزم خود را برای کاهش مشکلات معیشتی مردم با رویکرد توسعه متوازن جزم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، محمد باقر نوبخت از تزریق پنج میلیارد دلار ورودی صندوق توسعه ملی در سال 94 خبر داد و افزود : این صندوق متعهداست که 20 درصد این میزان معادل یک میلیارد دلار آن را در قالب تسهیلات به دو بخش صنعت و کشاورزی تخصیص دهد.

نوبخت 20 درصد پنج میلیارد دلار را رقمی معادل دو هزار و 850 میلیارد تومان سرمایه ریالی دانست و افزود: 10 درصد این میزان سهم صنعت و معدن و 10درصد نیز در بخش کشاورزی است.

معاون رییس جمهور از در حال تهیه بودن برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور خبر داد و افزود: تمامی استان ها نیز باید در اسرع وقت برنامه جامع توسعه ای خود را در این راستا آماده و به سازمان برنامه ریزی کشور ارائه دهند.

نوبخت گفت: سازمان های مدیریت در استان ها موظف هستند نهایت همکاری و هماهنگی را با استاندار به عنوان مقام عالی دولت داشته باشند.

معاون رییس جمهور همچنین بر عزم دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و اظهار داشت: از هر برنامه‌ای که منجر به توسعه و ارتقاء جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد شود، حمایت می‌کنم.

معاون رییس جمهور از سرمایه گذاری بیش از ۱۵۹ هزار میلیارد تومانی در امور زیربنایی در بودجه سال ۹۴ خبر داد و گفت: ۵۰هزار میلیارد تومان از این میزان از محل ۲۲۰هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه ای در بودجه سال ۹۴ خواهد بود ، شش هزار میلیارد تومان از این میزان نیز از محل حدود دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی با تایید مقام معظم رهبری برای مهار آبهای مرزی کشور تخصیص خواهد یافت که ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از این میزان نیز قرار است که مستقیم از سوی شرکت های دولتی در امور زیربنایی کشور هزینه و سرمایه گذاری شود و  میزان اعتبارات پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در سال 91 که 150 میلیارد تومان بوده است و تصویب 600 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام این استان در سال 94 راه توسعه این منطقه را هموار خواهد کرد.

وی افزایش میزان جذب اعتبارات از 30 به 70 در سال 93 را از دیگر موفقیت های دولت در کهگیلویه و بویراحمد خواند و اضافه کرد : جذب اعتبارات طرح های نیمه تمام افزون بر آبادانی استان ، ایجاد اشتغال برای جوانان را نیز به همراه دارد.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
خداكنه اين هم مثل بقيه اقداماتشان تابحال شعار نباشد يا اينكه برعكس عمل شده و مردم را بزحمت انداخته نه باري از دوش كسي برداشته! باشد .