پارکینسون با این شیوه خوابیدن در کمین شماست

اختلال در خواب و مشکلات ناشی از آن علاوه بر ایجاد عوارض مختلف در حوزه سلامت افراد می‌تواند سبب ابتلا به بیماری مرگبار پارکینسون شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند افرادی که شب‌ها در هنگام خواب بیش از حد تکان می‌خورند و یا غلت می‌زنند با احتمال 90 درصد در سال‌های آینده دچار ابتلا به بیماری پارکینسون خواهد شد.

گفتنی است، کارشناسان عدم داشتن خواب راحت و وجود اختلال در حین خواب را به دلیل وجود نوعی نقص در مغز می‌دانند که بر روی عضلات بدن تاثیر گذاشته آن‌ها را فلج می‌کند و مغز برای مبارزه با این حالت در هنگام خواب فرد را وادار به غلت زدن و تکان خوردن می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، لگد زدن، حرکت به اطراف و پهلو به پهلو شدن‌های مکرر در خواب یک نشانه اولیه در خصوص بیماری پارکینسون است و باید بسیار جدی گرفته شود. این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا است.

همچنین بر اساس این تحقیقات افرادی که خواب‌های رنگی و رویا می‌بینند نیز بیشتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون هستند. 

کارشناسان نقص در ساقه مغز را عامل بوجود آمدن این حالات در هنگام خواب و توسعه بیماری پارکینسون در آینده می‌دانند.

کارشناسان این مشکل را در حال حاضر فاقد راه حل درمانی می‌دانند، اما توصیه می‌کنند افراد سعی کنند از استرس و اضطراب دوری کنند و ورزش و رژیم غذایی مناسبی داشته باشند.

نتایج این تحقیق در بررسی داوطلبان در بین سال‌های 1986 تا 2014 و ارتباط بین حالات خواب و ابتلا به پارکینسون بدست آمده است.


منبع: دیلی میل


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار