عضو کمیسیون انرژی گفت: از راهکارهای اصلی مبارزه با قاچاق سوخت، رساندن قیمت انرژی به سطح استاندارد جهانی و کنترل مرزهای کشور می‌باشد.

دو راهکار اصلی برای مبارزه با قاچاق سوخت/ قیمت انرژی داخلی با سطح جهانی برابر شودنادر فریدونی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انرژی و سوخت از اهمیت حیاتی و اقتصادی بالایی در سطح دنیا برخوردار است اما در ایران قیمت انرژی‌هایی مانند گازوئیل و نفت پایین‌تر از سقف استاندارد جهانی و بین‌المللی است.

وی افزود: با توجه به نیاز اکثر نقاط کشور به سوخت در فصول مختلف، عده‌ای در مرزهای کشور به خصوص در مرزهای غربی اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند و به درآمدهای کلان دست می‌یابند.

فریدونی ضمن اشاره به خریداری بنزین آزاد در پمپ بنزین‌ها گفت: باید تمهیدات لازم درخصوص جلوگیری از فروش غیرضروری بنزین صورت گیرد؛ همچنین درمورد سهمیه‌بندی کارت‌‌های سوخت برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

وی همچنین بیشترین میزان قاچاق را در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

عضو کمیسیون انرژی درخصوص برنامه‌های آینده گفت: یکی از راهکارهای اصلی رساندن قیمت انرژی داخلی به سطح قیمت جهانی است و مهم‌تر از آن کنترل مرزهاست که با تدبیر و پشتکار بیشتر نیروهای انتظامی تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار