جام شطرنج بین المللی رومی

ایران قهرمان مسابقات جام بین المللی مولوی شد

در پایان مسابقات جام شطرنج بین المللی رومی، تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی مسابقات دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پس از تیم ملی کشورمان، تیم ترکیه الف نایب قهرمان و تیم بلغارستان به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافت.
 
و اما دور پنجم (پایانی) این مسابقات به روایت سرمربی تیم اعزامی استاد بزرگ مرتضی محجوب، تیم ملی زیر ١٥ سال ایران در حالی به مصاف تیم ترکیه الف میرود که تنها به یک نتیجه تساوی ٢-٢ احتیاج دارد و در صورت شکست تیم ترکیه الف، ایران به مقام قهرمانی میرسد و تیم ملی ایران به مقام دوم . تیم ملی ترکیه که از ابتدا به قصد قهرمانی در این دوره از مسابقات با آمادگی کامل شرکت کرده و با غلبه بر تیمهای بلغارستان و آذربایجان انگیزه بالایی برای شکست تیم ملی ایران دارد.

تیم ملی ایران با ارنج اصلی در مقابل ترکیه حاضر میشود بازی آرین غلامی در حالی تساوی میشود که وضعیت بهتری ندارد و آرمان پور قنبرزاد میبرد و آرش طاهباز در وضعیتی کاملا برنده در تنگی زمان میبازد تنها بازی علیرضا فیروزجا مانده که به رغم تلاشهای حریف بازی مساوی میشود و تیم ملی ایران با کسب این نتیجه به مقام قهرمانی میرسد در پایان پس از تیم ملی ایران تیمهای ترکیه الف و بلغارستان به ترتیب دوم و سوم شدند و تیم گرجستان و آذربایجان چهارم و پنجم.
 گفتنی است: تیم ملی ایران بامداد روز شنبه وارد کشور عزیزمان می گردد.
 
 تیم ملی شطرنج ایران در دور سوم برابر تیم ملی آذربایجان با ترکیب آرین غلامی علیرضا فیروزجا آرش طاهباز و نیما فندرسکی موفق شد تیم آذربایجان را ٤-٠ شکست دهد و در صدر قرار گیرد.
 
در دور چهارم مسابقات شطرنج قونیه جام رومی تیم ایران با ترکیب دور قبل خود مجددا موفق شد تیم ملی ترکیه ب را با نتیجه درخشان ٤-٠ شکست دهد و همچنان صدرنشینی خود را حفظ کند.
 
گفتنی است: دور آخر مسابقات امروز (چهارشنبه) بعد از ظهر با تیم ملی ترکیه الف بازی دارد و تنها با کسب نتیجه ٢-٢ نیز قهرمان مسابقات میشود.
 
تیم شطرنج نوجوانان کشورمان بلغارستان را هم شکست داد
 
در پایان دور دوم مسابقات جام شطرنج بین المللی رومی که صبح امروز برگزار شد، تیم ملی کشورمان موفق شد تیم ملی بلغارستان را 3 بر 1 شکست دهد.
 
تیم نوجوانان کشورمان متشکل از آرش طاهباز، علیرضا فیروزجا و آرین غلامی به پیروزی مقابل حریفان خود دست یافتند و آرمان پورقنبرزاده بازی را به حریف خود واگذار کرد.
 
دور سوم این مسابقات امروز (سه شنبه) ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.
 
 
تیم ایران، گرجستان را 4 بر 0 شکست داد
 
در پایان دور اول مسابقات جام شطرنج بین المللی رومی تیم ملی کشورمان موفق شد تیم ملی گرجستان را ٤بر ٠ شکست دهد.
 
آرین غلامی با برتری در شروع بازی و اداره بازی کار سختی در مقابل حریفش (اخولدیانی) نداشت و براحتی پیروز گشت اما در میزهای ٢و ٣و ٤ بازیها پیچیده بود و چه از نظر زمانی و چه از نظر وضعیت بازی بازیکنان کشورمان دچار مشکل شده بودند، اما هر سه نفر (علیرضا فیروزجا، آرمان پورقنبرزاده و آرش طاهباز) با توجه به تجربه بیشترشان نسبت به حریف پیروز شدند.
 
حریف دور بعدی کشورمان، تیم ملی بلغارستان شانس دوم قهرمانی این مسابقات می باشد، که دور اول موفق شد آذربایجان را ٤ -٠ شکست دهد. دور دوم این مسابقات امروز ساعت 11:30 برگزار خواهد شد.
 
 تیم شطرنج ایران شامل: آرین غلامی، علیرضا فیروزجا، نیما فندرسکی، آرش طاهباز و آرمان پورقنبرزاده و سرمربی تیم اعزامی استاد بزرگ مرتضی محجوب است.
 
گفتنی است: پنجمین دوره مسابقات تیمی نوجوانان زیر 15 سال، جام بین المللی رومی از 31 فروردین لغایت 5 اردیبهشت ماه در قونیه ترکیه برگزار می شود.در دوره قبل این مسابقات تیم ایران به مقام قهرمانی مسابقات دست یافته بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: شطرنج ، جهانی ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار