آباد در نشست خبری مطرح کرد:

8 درصد از شهروندان تهرانی آمادگی مقابله با بحران را دارند/ فقدان پیوست مدیریت بحران در پروژه‌های کلان‌شهری/ احصاء 86 ریسک در مناطق

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: 86 ریسک بحران‌زا در مناطق شهر تهران شناسایی شده است که متاسفانه بر اساس آخرین پایش تنها 8 درصد از شهروندان آمادگی مقابله با بحران را دارند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،‌معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه که در محل شورای شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت پیوست مدیریت بحران در پروژه‌های مکلان‌شهرسی اظهار کرد: در مناطق تهران 86 ریسک احصاء شده است که متاسفانه بر اساس آخرین پایش تنها 8 درصد از شهروندان آمادگی مقابله با بحران را دارند. 
 
آباد ادامه داد: در دوره چهارم شورای شهر تعداد افراد شورا نیز افزایش پیدا کرده که این مساله ظرفیت تخصصی و ویژه‌ای را به شورای شهر می‌افزاید و می توانیم مشکلات شهر و شهروندان را دقیقتر در کمیته ها و کارگروه‌های تخصصی بررسی کنیم. 
وی با اشاره به اهمیت کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر گفت: این کمیته کارگروه‌های ویژه ای را در چند محور تشکیل داده چرا که مساله ایمنی جزو مطالبات اجتماعی است و شهر ایمن در برنامه توسعه شهری و رسیدن به شهر پایدار در کنار شهر ایمن از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
 
عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر، گفت: منطقه 22 بعنوان شهر ایمن و پایدا معرفی کرده‌یم که این مساله ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی را دو چندان می‌کند. 

آباد ادامه داد: کارگروه HSE  و ضرورت تشکیل دیگر کارگروه‌ها در کنار آن از جمله مباحث مهمی است که در شهر مغفول مانده است و هنوز نتوانسته‌ایم استانداردی را برای ضریب ایمنی شهر در نظر بگیریم. 

عضو کمیسیون محیط زیست سلامت شورای شهر، تصریح کرد: تلاش هایی برای ارتقاء کارکرد کمیته ایمنی و بحران مدیریت شورای شهر در نظر گرفته شده است که البته این پیشرفت نسبت به گذشته قابل تقدیر است. 

وی با اشاره به اهمیت پیوست مدیریت بحران در پروژه‌های کلان اظهار کرد: عدم پیوست مدیریت بحران در پروژه‌های کلان باعث تاسف است چرا که این پروژه‌ها در سطح شهر و بر روی گسل‌ها واقع شده است و باعث ایجاد نگرانی می شود. 

آباد افزود: 86 ریسک در تمامی مناطق شناسایی شده است که نه تنها اولویت ما بلکه اولویت سازمان‌ها نیز است، اما متاسفانه بر اساس آخرین پایش تنها 8 درصد از شهروندان آمادگی مقابله با بحران را دارند که این عدد بسیار نگران‌کننده است. 

عضو کمیسیون محیط زیست سلامت شورای شهر، با اشاره به بافت‌های فرسوده شهری ادامه داد: اولویت اصلی شهر تهران بافت‌های فرسوده است و هر 6 ماه گزارشی مبنی بر بافت های فرسوده و نوسازی آن تدوین می‌شود که 25 سازمان برای امر نوسازی بافت فرسوده از منطقه 1 تا 22 با درصدهای مختلف نیازمند مداخله هستند که البته این اتفاق با کندی پیش می‌رود. 

وی با اشاره به اهمیت پیشگری در زمینه شهرسازی عنوان کرد: بافت فرسوده قدیم باعث ایجاد مشکلاتی شده است ، اما شهرسازی جدید نیز مشکلاتی دارد و ما علاوه بر 50 درصد مشکلات شهرسازی گذشته باید شهرسازی جدید را به آن اضافه کنیم. 

وی اظهار کرد: پیشگیری از حوادث خانگی و کارگاهی از جمله مباحث مهمی است که در حال تدوین است تا در سازمان ایمنی آتش نشانی آموزشهایی برای آن در نظر گرفته شود و لوایح و طرح‌هایی در این زمینه تصویب کردیم تا از میزان خطرات احتمالی به طور چشم‌گیری بکاهیم. 
 
آباد در پایان گفت: مشکل ریزش ساختمان تجاری تقاطع لاله‌زار همچنان در حال بررسی است تا تجهیزات جدیدی وارد این سازمان آتش نشانی شود اما این اعتبار هنوز تامین نشده است، همچنین مساله فوت عموی هادی ساعی در دست بررسی است و ما شهرداری را ملزم کرده‌ایم تا سختگیری های بیشتری برای استخدام پیمانکاران به منظور جلوگیری از این حوادث در نظر گرفته شود. همچنین مصوبه‌ای برای نوسازی ساختمان‌های دولتی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس  در شورای سوم پیش بینی شده است تا نوسازی این اماکن به طور جدی بررسی شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار