امرودی در اختتامیه سومین جشنواره مشکات مطرح کرد:

شیرابه‌ها محیط زیست را منهدم می‌کنند

معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه شیرابه‌ها محیط زیست کشور را منهدم می‌کنند ،گفت: تهران شهری است که ویترین دنیا است و بر اساس نظم و قانون آن را قضاوت می‌کنند.

شیرابه‌ها محیط زیست را منهدم می کنندبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشکات که امروز (شنبه) در تالار ایوان شمس با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد با بیان اینکه هر شهروند تهرانی باید به حل مسائل شهری خود بپردازد اظهارکرد: تهران پایتختی است که روزانه در آن حادثه‌های بسیاری رخ می دهد و ما باید نگران این حادثه و اتفاقات باشیم. 

وی ادامه داد: شهروندان باید نگران تهرانی که بر روی گسل قرار دارد باشند به این منظور که اگر زلزله‌ای در تهران رخ دهد، تعداد کمی از شهروندان می توانند با مشکلات بوجود آمده روبرو و بر ای حل آن گام بردارند . 

امرودی با تاکید بر اینکه وقتی یک شهروند از وسیله شخصی خود برای عبور و مرور استفاده می‌کنند قطعا یکی از فضاهای شهری را در اختیار خود قرار می‌دهند گفت: این امر یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند به محیط زیست جامعه آسیب برساند، این در حالی است که به طور مثال شهروندان می توانند قبل از شعله کشیدن یک آتش آن را در همان نقطه خفه کنند. 

معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران، گفت: شهروندان باید خود را درگیر مسائل زیست محیطی کنند و نباید فضاهای شهری را در اختیار خود به صورت اختصاصی قرار دهند زیرا که زمین برای همه مردم است و همه باید در نگه داشتن آن تلاش و کوشش کنند. 

وی با بیان اینکه مترو که یکی از وسایل حمل و نقل عمومی است ، باید به فضای عمومی برای همه شهروندان قرارگیرد تصریح کرد: همه باید آداب سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی را یاد گرفته و آن را در زندگی خود ، پیاده کنند. 

امرودی تاکید کرد: مسئولان و مردم باید به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و نباید حق و حقوق دیگران را نادیده گرفته و به آن تجاوز کنند بلکه باید با رعایت نظم در همه کارها آن را اجرایی کنند. 

معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران، یادآور شد در دنیا ما را بر اساس نظم و قانونمان قضاوت می‌کنند و همچنین ما در شهری زندگی می‌کنیم که ویترین دنیا و همه از بیرون به رفتارهای انسانی ما در این ویترین نگاه می‌کنند. 

وی افزود: شایسته نیست در کشوری که پایتخت ایرانی اسلامی است ، روزانه 7 هزار تن زباله تولید شود . 

امرودی در پایان ، یادآور شد : مشکات جشنواره‌ای برای فرهنگ سازی مردم است و مردم خود باید در حل مسائل و مشکلات محیط زیست شهرشان تلاش و کوشش کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: شهر ، شعر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار