هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسولان دانشگاهی نسبت به استقلال دانشگاه‌ها توجه کنند/از تعداد کرسی‌های آزاداندیشی رضایت ندارم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ما برای دغدغه‌های مسولان نسبت به بروز تنش در دانشگاه‌ها احترام قائلیم اما مسولان باید نسبت به استقلال دانشگاه‌ها توجه داشته باشند.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: از سرعت و میزان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کشور رضایت کافی ندارم و اکنون تلاش می‌کنیم که سرعت و کیفیت کرسی‌های آزاد اندیشی ارتقا یابد. 

وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت‌های تمامی همکاران در حوزه کرسی‌های آزاد‌اندیشی هستیم‌ ،اظهار داشت: ما از همکاران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توقع حمایت و همدلی بیشتر در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی را داریم. 

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم این روند که موجب اعتماد و امیدواری است، دست دولت را باز‌تر کند و بتواند حمایت‌های بیشتری داشته باشند. 

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها مبنی بر بروز تنش و ناملایمات در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مسولان امنیتی در استان‌ها و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید از حوزه کرسی‌های آزاداندیشی حمایت داشته باشند و ما نیز برای نگرانی و دغدغه‌های مسئولان در خصوص بروز تنش‌ها و ناملایمات در فضاهای دانشگاهی احترام قائلیم اما توقع داریم که نسبت به استقلال دانشگاه‌ها و ضوابطی که راه را برای مطالبه باز می‌کند توجه بیشتری داشته باشند. 

هاشمی در پایان اظهار داشت: اگر این مسولان به این نکته توجه کنند متوجه می‌شوند که این امر به نفع همه است و نه تنها مانع ایجاد نمی‌کند بلکه روز به روز برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تسهیلات ایجاد می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار