بوش مخالفت خود را با لغو تحریم های ایران اعلام کرد

رئيس جمهور سابق آمريکا در اظهاراتی اعلام کرد مخالف لغو تحریم های ایران است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک‌تایمز، رییس‌جمهور سابق آمریکا، شب گذشته در جمع سرمایه‌داران صهیونیست آمریکا، مطالبی را در خصوص انتخابات آینده ایالات متحده گفت که در نوع خود تازگی داشت.

او که در یکی از سالن‌های شهر لاس وِگاس در ایالات نِوادا صحبت می‌کرد، از قَدَر بودن هیلاری کلینتون به‌عنوان نامزد احتمالی دموکرات‌ها گفت و از مسئولیتی که بر گردن جِب بوش، برادر او، به‌خاطر نام خانوادگی‌اش است!

یکی از کسانی که در این پرسش و پاسخ، جرج دبلیو بوشِ جمهوری‌خواه را همراهی می‌کرد، شِلدون اَدِلسون بود. اَدِلسون، یکی از بزرگترین سرمایه‌داران صهیونیست در آمریکا و از اصلی‌‌ترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا و حزب لیکود اسرائیل است. او که مالک بسیاری از هتل‌ها، کازینوها و سالن‌های گردهمایی در آمریکا، سنگاپور و مکان‌های دیگر است، در سال 2012، کمک 60 میلیون دلاری به گروه‌های سیاسی حامی رقیب جمهوری‌خواه اوباما را تقبل کرده بود.

جرج بوش که از بار مسئولیت جِب به عنوان نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان صحبت می‌کرد، گریزی هم به حرف‌های رقبا زد که به گفته ‌آنها، آمریکا دیگر به یک بوش جدید نیازی ندارد.

نورم کلمن، سناتور مینه‌سوتا نیز که از حضار این جلسه بود، از قول بوش نقل می‌کند که به عقیده او، اینکه رییس‌جمهور آینده، برادر جرج بوش پسر و پسر جرج بوش پدر باشد، یک چالش است؛ مردم نمی‌خواهند شاهد یک سلسلۀ خانوادگی در آمریکا باشند.

وقتی از غیبت او در فعالیت‌های انتخاباتی جِب پرسیده شد، بوش جواب می‌دهد که حضورش هیچ کمکی نخواهد کرد و بعید است که به میدان تبلیغاتی برادرش بیاید.

این دیدار، در پشت درهای بسته اتفاق می‌افتاد و هیچ رسانه یا خبرنگاری در آن حضور نداشت. به گفته بعضی از حضار، از جمله هاروی وینگارتِن، بوش، در حالی که از اظهارنظر سیاسی راجع به هیلاری کلینتون طفره می‌رفت، کار او را برای تصمیم‌گیری درباره انتقاد یا جانبداری از میراث اوباما در صحنه سیاست‌ خارجی سخت دانست- چرا که کلینتون، خودش زمانی وزیر خارجه دموکرات‌ها بود.

بوش که خود، با به راه انداختن جنگ علیه عراق، نارضایتی‌های بسیاری را درون جامعه آمریکا به راه انداخته بود، گفت به‌هرحال آنچه اهمیت دارد این است که همۀ نامزدها هدف‌شان خدمت به منافع ملی کشور باشد.

بوش در جواب سئوالی در مورد تحریم‌های ایران نیز گفت که با برداشتن و لغو تحریم‌ها مخالف است.


بوش در ادامه نسبت به تلاش دولت اوباما براي دستيابي به توافق هسته اي با ايران ابراز بدبینی کرد. گرچه خودش تلاش ديپلماتيک براي اعمال فشار بر ایران را آغاز کرده بود، منطقي بودن لغو تحريم هاي تهران  را زيرسئوال برد.

 وي در اینباره گفت،" آمريکا در صورت چنين کاري نفوذش را به خطر مي اندازد."

رییس‌جمهور سابق که گروه تروریستی داعش را "پردۀ دوم" القاعده خطاب می‌کند، در این خصوص می‌گوید: "اوباما از همۀ توان در برابر این گروه که امنیت آمریکا را مورد تهدید قرار داده، عمل نکرده است. متحدان آمریکا می‌خواهند بدانند، رییس‌جمهور این کشور در کدام طرف ایستاده است." بوش در ادامه، با اشاره به دوران جنگ‌افروزی در عراق می‌گوید: "شما هدف‌تان را اعلام می‌کنید و می‌گویید که فلان قصد را دارید و به دیگران می‌گویید آیا طرف من هستید یا نه؟"

او در اینجا به صحبت اخیر "لیندسی گراهام"، سناتور کارولینای جنوبی و نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، گریز می‌زند که اخیراً گفته بود: "عقب‌کشیدن نیروهای‌مان از عراق، یک اشتباه استراتژیک بود."



انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، بوش ، داعش ، جنگ ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار