اعلام منع عبور و مرور در بالتیمور/ هزاران نيروی پليس و گارد ملی فراخوانده شدند/ اعلام تعطیلی مدارس

منابع آگاه از تشدید درگیری‌های شهر بالتیمور آمریکا به دنبال برگزاری مراسم تدفین یک جوان سیاهپوست خبر دادند.

چند افسر پلیس در درگیری بالتیمور مجروح شدند

به گزارشسرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشینگتن پست؛ به دنبال تشدید اعتراضات به خشونت پلیس در بالتیمور آمریکا، فرمانداری این ایالت،‌هزاران نیروی پلیس و نیروهای گارد ملی را برای مقابله با معترضان فراخواند.

"ویلیام پالوزی" رئیس پلیس مریلند دستور داد  500 نیروی پلیس از سراسر ایالت برای کمک به  برقراری امنیت در  این شهر گردهم آمدند. پلیس مریلند اعزام پنج هزار نیروی دیگر را نیز درخواست کرده است.

"ژنرال لیندا سینگ" فرمانده گارد ملی نیز گفت پنج هزار نیرو در وضع آماده باش هستند و می تواند نیروهای بیشتری برای حمایت از مردم به کار گیرد.

در این درگیری علاوه بر تظاهرات کنندگان چند افسر پلیس نیز زخمی شدند. چندین ساختمان دولتی به آتش کشیده شد و 30 نفر بازداشت شدند. گفته می شود 15 نیروی پلیس زخمی شده اند و حال 6 نفر از آن ها وخیم گزارش شده است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای از تماس تلفنی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، با شهردار بالتیمور و بررسی اوضاع بحرانی این شهر خبر داد.

"استفانی راولینگز بلیک" شهردار بالتیمور ، "اوباما" را در جریان آخرین اخبار و چگونگی مقابله با تظاهرات و حفظ آرامش در این شهر قرار داد. 

همچنین بنا به گزارش منابع خبری، در پی اعلام وضع اضطراری و منع عبور و مرور، مدارس دولتی بالتیمور تعطیل شدند.

یک جوان بیست و پنج ساله سیاهپوست دوازدهم آوریل گذشته در بالتیمور بازداشت شد. وی به علت جراحات وارده در زندان جان خود را از دست داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار