بالتیمورهمچنان ناآرام است/ استفاده پلیس از نارنجک‌های دودزا برای پراکنده کردن معترضان

در پی ادامه تظاهرات در بالتیمور آمریکا، این شهر همچنان در حالت فوق العاده بسر می‌برد و پلیس از نارنجک‌های دودزا برای پراکنده کردن معترضان استفاده می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، شهر بالتیمور در حالت فوق العاده بسر می‌برد. نیروهای گارد ملی آمریکا در حال گشت زنی در این شهر هستند. 

پانصد نیروی امنیتی وارد این شهر شده اند. گارد ملی آمریکا اعلام کرده است به بیش از پنج هزار پرسنل نظامی نیاز دارد. برخی از کسب و کار‌ها در این شهر همچنان تعطیل است. 

پلیس آمریکا برای پراکنده کردن تظاهر کنندگان در بالتیمور بعد از ساعات منع آمد و شد، به پرتاب نارنجک‌های دودزا مبادرت کرد. 

شب گذشته پلیس بالتیمور از ساعت 22، قانون منع رفت و آمد را با جدیت به اجرا گذاشت و تظاهرکنندگان را با استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و گلوله‌های حاوی گاز فلفل متفرق کرد. 

یکی از مقامات ارشد پلیس بالتیمور تاکید کرد: اگر کسی در ساعات اجرای قانون منع عبور و مرور – به غیر از موارد اضطراری-- در هر یک از خیابان‌های بالتیمور دیده شود، نیروهای پلیس او را دستگیر خواهند کرد. 

بر اساس گزارشات، پلیس یک زن را  از پشت سر با گلوله پلاستیکی هدف قرار داد.

این اعتراضات پس از مراسم تدفین «فردی‌گری» --جوان سیاهپوستی که در بازداشت پلیس جان باخت -- آغاز شد. موج اولیه تظاهرات مسالمت آمیز بود. خانواده‌‌گری خشونت را که از دیروز در این شهر آغاز شده، محکوم کرده است. 

 «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز در اظهاراتی ضمن ابراز همدردی با افسران مجروح شده پلیس، غارت و قانون شکنی دراین شهر را محکوم کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار