در پی آغاز به کار نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن؛

افخم: تشکیل دولت فراگیر در یمن گام بسیار مهم برای کمک به حل بحران این کشور است

سخنگوی وزارت‌خارجه با اشاره به اینکه حمله نظامی به کشور یمن خطا و سوء محاسبه بزرگی بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا معتقد است، بحران یمن باید از طریق سیاسی و مبتنی بر گفتگوی یمنی‌ها با یکدیگر بمنظور تشکیل دولت فراگیر حل و فصل شود و جلوگیری از پیچیده تر شدن شرایط گام بسیار مهم برای کمک به حل بحران کشور یمن است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص  شروع بکار نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور یمن  ضمن  آرزوی موفقیت برای «اسماعیل شیخ ولد احمد»، اظهارداشت: امیدواریم نماینده جدید دبیر کل گام‌های تاثیر گذار و  سازنده‌ای جهت توقف عملیات نظامی علیه یمن و آغاز سریع گفتگوها میان گروه‌ها و احزاب این کشور به عمل آورد.

افخم با اشاره به اینکه حمله نظامی به کشور یمن خطا و سوء محاسبه بزرگی بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا معتقد است بحران یمن باید از طریق سیاسی و مبتنی بر گفت‌وگوی یمنی‌ها با یکدیگر بمنظور تشکیل دولت فراگیر حل و فصل شود و جلوگیری از پیچیده تر شدن شرایط گام بسیار مهم برای کمک به حل بحران کشور یمن است.  

سخنگوی  وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت فعالیت تنگاتنگ برای کمک فوری و رسیدگی به شرایط  انسانی در یمن و ارسال کمک‌های انساندوستانه، اهتمام  نماینده ویژه دبیرکل به این  موضوع را نیز خواستار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افخم ، یمن ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار