دکتر قنبری؛

تجارت پستی با برخورداری از IT، بهره وری اقتصادی می‌آفریند

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات، در همایش تبیین برنامه های شرکت پست در سال 94 گفت: تجارت پستی با برخورداری از IT می تواند به بهره وری اقتصادی در کشور منجر شود.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قنبری با بیان این مطلب افزود: پست پیشخوان دولت است و از نظر اقتصادی لازم است پست به سمت صنعتی شدن و ارائه خدمات پیش رود. وی با بیان اینکه مردم باید رشد و تغییر در شرکت پست را احساس کنند گفت: حفظ امانتداری در روحیه اعتماد و اطمینان مردم ضروری است.

قنبری به پایین بودن بهره وری در کشور اشاره کرد و افزود: همواره 30 درصد رشد اقتصادی از طریق بهره وری حاصل می شود. معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: پست در ایجاد بهره وری منابع و کم کردن  منابع انرژی نقش حیاتی دارد اما این مهم هنوز به طور کامل حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات برای ارتقاء پست مشکلی ندارد افزود: لازم است ردیف های متفرقه برای بودجه پست به ردیف های دائمی تبدیل شود فعالیتهای زیرساختی پست به ماده 215 قانونی تبدیل شود. قنبری با اشاره به اینکه امسال پایان برنامه پنجم توسعه را اجرا خواهیم کرد افزود: شعار کلیدی تدوین برنامه ششم پست نوآوری یکپارچگی شبکه محصولات و خدمات است.

معاون وزیر ارتباطات داشتن شبکه پستی یکپارچه، پیوسته و بدون اختلال را ضروری برشمرد و افزود: تصمیم گیران در تمام سطوح دولتی ،رگولاتور و اپراتورها، لازم است برای تضمین آینده پست از نوآوری ها استقبال کنند. وی بر ترویج نوآوری در خدمات پستی تأکید کرد و ادامه داد: نوآوری کالایی لوکس نیست بلکه باید در خدمت ارائه شبکه پستی یکپارچه باشد.

قنبری در پایان تصریح کرد: ارتباط با کشورهای منطقه و تبدیل شدن به هاب پستی از جمله مواردی است که لازم است در برنامه ششم توسعه به آن توجه شود.

  منبع:     ict.gov  

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.