حیدری‌طیب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید به تولید داخلی میدان داد/ نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از صنعتگران داخلی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هنوز بسته حمایتی از سازندگان داخلی به صورت اکمل اجرایی نشده است، گفت: برای ایجاد جهاد اقتصادی در صنعت نفت حتما باید از ظرفیت سازندگان داخلی استفاده کرد.

سیدسعید حیدری طیب، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن  شرایط  تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: باید توجه داشت که مسئولان و مردم وظیفه دارند تا شعار سال 94 در عمل اجرایی شود.

وی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از سازندگان داخل اظهار کرد:  دولت باید در سال‌جاری منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از صنعتگران داخلی را در سرلوحه کاری خود قرار دهد تا شرایط برای نیل به اهداف بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی در عمل فراهم شود.

هنوز بسته حمایتی سازندگان داخلی به صورت اکمل اجرایی نشده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انقتاد از اینکه هنوز بسته حمایتی از سازندگان داخلی به صورت اکمل اجرایی نشده است افزود: برای ایجاد جهاد اقتصادی در صنعت نفت حتما باید از ظرفیت سازندگان داخلی استفاده کنیم باید تجهیزات وارداتی را هدفمند و مدیریت کنیم.

حیدری طیب گفت: متخصصان در صنعت نفت، هم اکنون تمام توان خود را برای تحقق برنامه به کار بسته اند. افزون براین، کمیسیون انرژی و مجلس هم به وظیفه قانونی خود عمل می کند بایستی  توانمندی‌های آنها را باور و اعتماد کنیم تا بتواند با اراده ملی از ظرفیت صنعتگران داخلی استفاده کند.

وي اظهار کرد: حضور مستمر نمایندگان بخش خصوصی با مجلس و دولت باید وجود داشته باشد،حلقه مفقوده ای که این بخش ها را کنار هم و گرد هم آورد وجود دارد که اگر این اتفاق بیافتد ما می توانیم بسیاری از این مشکلات را حل  و فصل کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این نکته که در بند یک سیاست های اقتصاد مقاومتی روی موضوع مشارکت دادن تمامی مردم در فعالیت های اقتصادی کشور تاکید شده بنابراین باید شرایط استفاده از سرمایه‌ها و نقدینگی مردمی را در اقتصاد کشور با روش های مختلف فراهم کرد.

حیدری طب گفت: وظیفه مردم نیز در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی، این است علاوه بر استفاده از کالاهای ساخت داخل از تمامی ظرفیت های که دولت فراهم می کند استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی تولید ناخالص ملی است؛ به عبارت دیگر اگر اقتصادی متکی بر تولید ملی پویا باشد و نرخ های رشد رو به افزایش  و مستمر داشته باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، در واقع مقاوم سازی اقتصادی است و اولین حوزه مقاوم سازی، تولید ملی است که برای این وقوع این رویداد، از یک سو باید مقابل رقبای خارجی شد و محدودیت ایجاد کرد و هم به تولید داخلی میدان داد.

حیدری طیب تاکید کرد: وقتی سخن از اقتصادمقاومتی در میان است، باید زمینه برای استفاده از ظرفیت های داخلی مهیا باشند.

باید اقتصاد مقاومتی در عرصه حمایت از سازندگان داخلی در کشور نهادینه شود

وی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور به طور حتم بخش مهندسی این نوع اقتصاد به شمار می رود، ترویج الگوهای عملی در فرهنگ سازی این نوع اقتصاد در جامعه نیازمند هم اندیشی، همدلی و وفاق کلیه دستگاه های حاکمیتی کشور با یکدیگر است.

حیدری طیب در خصوص مشارکت صنعتگران داخلی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ،گاز،پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: سازندگان داخلی مانند سالهای گذشته با حضور گرم خود می‌توانند دستاوردهای جدید خود را در مقابل کشورهای جهان در معرض نمایش قرار دهند و این نمایشگاه محلی است که سازندگان می‌توانند علاوه بر شناسایی بازارهای هدف خود عرصه را برای کسب دانش و فناوری  خود در زمینه کالاهای تولیدی خود کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرکتهای دانش بنیان می‌تواند هزینه‌های تمام شده کالاها در بخش تولید را کاهش دهد افزود: دولت بایستی با عزم راسخ سعی در استفاده از توان داخلی داشته باشد تا انگیزه برای سازندگان در داخل فراهم شود در غیر اینصورت" آب در هاون کوبیدن" است.

وی ادامه داد: دولت با فراهم آوردن زمینه توسعه شرکت های تعاونی، سهامی عام و دانش بنیان می تواند از منابع انسانی و ظرفیت های سازندگان داخلی استفاده کند.

حیدری طیب خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان زمینه تولید علمی و کارشناسی را در کشور فراهم می کند این در حالی است که با انجام این مهم، برای نیروی تحصیل کرده اشتغال زایی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار