با به کارگیری هوزهای لاستیکی ساخت داخل؛

عملیات صادرات نفت خام از کشتی به کشتی تسهیل شد

رئیس پژوهش و شناسایی منابع کالای شرکت پایانه‌های نفتی ایران، گفت: با به کارگیری هوزهای لاستیکی ساخت داخل، ضمن تامین و تحویل بهنگام محموله‌های صادراتی، روند صادرات نفت خام و انتقال فرآورده‌های نفتی در دریا و به صورت کشتی به کشتی (ship to ship) تسهیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، پرویز بیات ، رئیس پژوهش و شناسایی منابع کالای شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: هوزهای لاستیکی ساخته شده در کشور نسبت به نوع خارجی ٥٠ درصد ارزانتر است. ضمن این که استفاده از این هوزهای لاستیکی به سهولت و با شتاب بیشتری انجام می شود.
 
به گفته وی، فناوری ساخت این هوزها پیش از این در اختیار برخی شرکتهای اروپایی، شرق آسیا و آمریکایی بود که در شرکت پایانه‌های نفتی ایران با استفاده از توان متخصصان و صنعتگران داخلی طراحی و ساخته شد.
 
بیات افزود: استفاده از این هوزهای لاستیکی در حال حاضر در لنگرگاه پایانه نفتی خارک مورد استفاده قرار می گیرند و در صورت نیاز در دیگر مناطق عملیاتی که نیاز به این هوزهای لاستیکی باشد به کار گرفته می شوند.
 
لازم به یادآوری است که هوز لاستیکی، لوله ارتجاعی ویژه انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی است که در حوزه تحویل و بارگیری محموله های صادراتی کاربرد زیادی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار