مدير روابط عمومي مترو تهران مطرح کرد:

آخرين وضعيت و تقويم زماني بهره‌برداري از ايستگاه‌هاي خط 3 مترو

مدير روابط عمومي مترو تهران از آخرين وضعيت پيشرفت كار در تعدادي از ايستگاه‌هاي در آستانه بهره‌برداري خط سه مترو تهران خبر داد.

علي اكبر روح نواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهري باشگاه خبرنگاران، ازتكميل ايستگاه‌هاي باقي مانده در بخش‌هاي جنوبي و مياني خط سه مترو خبر داد و اظهار كرد: بهره‌برداري از بخش شمالي اين خط در اولويت نخست سال جاري شركت مترو تهران قرار دارد؛ هر چند بخش مياني و جنوبي اين خط در سال‌هاي گذشته بهره‌برداري شده اما تعدادي از ايستگاه‌هاي اين خط بصورت عبوري بوده كه طبق برنامه قرار است تا نيمه سال جاري براي استفاده شهروندان به شبكه مترو بپيوندد.

وي  از آخرين وضعيت 5 ايستگاه در حال تكميل در سه بخش جنوبي، مياني و شمالي خط 3 براي اطلاع شهروندان خبر داد و گفت: از ميان اين تعداد، ايستگاه مترو فاطمي(ميدان جهاد) آماده بهره برداري است و ايستگاه‌هاي ديگر طبق برنامه زمانبندي و به ترتيب پيشرفت كار تا نيمه سال جاري بهره‌برداري خواهد شد.

روح نواز با اشاره به اين 5 ايستگاه، تصريح كرد: ايستگاه مترو شهيد زين‌الدين در مرحله بهره‌برداري است اما بازگشايي اين ايستگاه مشروط به بهره‌برداري از فاز نخست بخش شمالي خط 3 خواهد بود.

وي در ادامه از وضعيت  ايستگاه نعمت آباد درنيمه جنوبي خط 3 و حدفاصل ايستگاه‌هاي آزادگان - عبدل آباد و در محدوده محلات پاسگاه نعمت آباد، خلازيل، سهيل و شهيد كاظمي خبر داد و افزود: ايستگاه عبوري نعمت آباد در حال حاضر با 95 درصد پيشرفت كار، در مرحله نازك كاري قرار دارد؛ براي تردد شهروندان از طريق ايستگاه مترو نعمت آباد، دو ورودي در ضلع شرقي - غربي بزرگراه آيت اله سعيدي طراحي و ساخته شده است.

مدير روابط عمومي مترو گفت: اين ايستگاه 8 دستگاه پله برقي دارد كه پس از نصب، بهره برداري خواهد شد.

وي همچنين از ايستگاه عبدل آباد در نيمه جنوبي خط 3 و حدفاصل ايستگاه‌هاي نعمت آباد-شريعتي در محدوده محلات يافت آباد، شادآباد، شهرك وليعصر(عج)و  بازار مبل و پارچه عبدل آباد خبر داد وافزود: ايستگاه عبوري عبدل آباد در حال حاضر با 98 درصد پيشرفت كار، در مرحله نهايي نازك كاري و در انتظار نصب پله‌هاي برقي قرار دارد؛ براي تردد شهروندان از طريق ايستگاه مترو عبدل آباد، دو ورودي در ضلع شرقي - غربي بزرگراه آيت اله سعيدي طراحي و ساخته شده است.و داراي 8 دستگاه پله برقي است.

روح نواز با بيان اينكه ايستگاه فاطمي(ميدان جهاد) ايستگاه در نيمه مياني خط 3 و حدفاصل ايستگاه‌هاي ميدان ولي عصر(عج)- ميرزاي شيرازي و در محدوده تقاطع خيابان ولي عصر(عج) و دكتر فاطمي و در يكي از نقاط پرترافيك پايتخت واقع شده است تصريح كرد:ايستگاه عبوري فاطمي(ميدان جهاد) در حال حاضر آماده بهره برداري است؛ براي تردد شهروندان از طريق ايستگاه مترو فاطمي(ميدان جهاد)، دو ورودي در ضلع شرقي غربي خيابان ولي عصر(عج) و تقاطع فاطمي طراحي و ساخته شده است.

مدير روابط عمومي مترو تهران  گفت: ايستگاه مترو فاطمي(ميدان جهاد) داراي 16 دستگاه پله برقي است كه به طور كامل تجهيز و نصب شده است.

وي با بيان اينكه ايستگاه ميرزاي شيرازي در نيمه مياني خط 3 و حدفاصل ايستگاه‌هاي مترو فاطمي(ميدان جهاد)-شهيد بهشتي و در محدوده خيابان شهيد بهشتي و ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي و دفاتر شركت‌هاي خصوصي و پرجمعيت واقع شده است افزود: ايستگاه عبوري ميرزاي شيرازي در حال حاضر با 75 درصد پيشرفت كار، در مرحله ورود به نازك كاري قرار دارد؛ براي تردد شهروندان از طريق ايستگاه مترو ميرزاي شيرازي، دو ورودي در ضلع شرقي - غربي خيابان شهيد بهشتي طراحي و ساخته شده است و داراي 12 دستگاه پله برقي است.

وي گفت:ايستگاه  شهيد زين الدين نيز در نيمه شمالي خط 3  و در مجاورت اتوبان شهيد صيادشيرازي و در تقاطع پل گيلان و خيابان بني هاشم واقع شده است كه ظرفيت پذيرش مسافران ميدان هروي و پاسداران را دارد و در حال حاضر با 98 درصد پيشرفت كار، بزودي آماده بهره برداري مي شود؛ براي تردد شهروندان از طريق ايستگاه مترو شهيد زين الدين، دو ورودي در ضلع شرقي - غربي پل گيلان طراحي و ساخته شده است.

 مدير روابط عمومي مترو تهران افزود: ايستگاه مترو شهيد زين الدين 10 دستگاه پله برقي دارد كه به طور كامل تجيز و نصب شده است.

روح نواز در پايان گفت: بزودي فاز نخست بخش شمالي خط سه مترو به طول حدود 7 كيلومتر از طريق مسافرگيري از ايستگاه شهيد زين الدين به شبكه مترو تهران متصل شود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fafa
۱۰:۲۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام خسته نباشيد چه خبر خوب و جامعي خدا كنه طبق برنامه پيش برن
آخرین اخبار