تلفات زلزله نپال از 5500 نفر فراتر رفت/ نجات پسر 15 ساله پس از پنج روز

آمار تلفات زلزله 7.8 ریشتری نپال از مرز 5 هزار و 500 نفر فراتر رفت و شمار مجروحان به بیش از 11 هزار نفر رسید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات رسمی نپال آمار کشته شدگان در زلزله اخیر این کشور را بیش از 5 هزار و 500 نفر اعلام کردند. شمار مجروحان زلزله 7.8 ریشتری نپال از مرز 11 هزار نفر گذشت و آثار منفی آن روی زندگی دست کم 8 میلیون نفر مشاهده می‌شود. سازمان ملل متحد درخواست 415 میلیون دلار کمک نقدی را برای تهیه مایحتاج ضروری زلزله زدگان نپال مطرح کرده است. این سازمان هشدار داد ارسال کمک های بشردوستانه به نقاط صعب العبور نپال دست کم به 5 روز زمان نیاز خواهد داشت.

تلفات زلزله نپال از 5500 نفر فراتر رفت/ نجات پسر 15 ساله پس از پنج روز

"جیمی مک‌گلدریک،" هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در نپال اعلام کرد: تعیین میزان دقیق خسارات وارد آمده به این کشور و آمار تلفات و مجروحان به صرف زمان بیشتری نیاز دارد. نپال کشوری کوهستانی است و دسترسی به برخی مناطق آن هنوز برای تیم امدادرسانی غیرممکن است. پیش بینی می‌شود عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان نپال دست کم تا 3 ماه آینده ادامه داشته باشد.

*** نجات پسر 15 ساله از زیر آوار

پسر 15 ساله نپالی با گذشت 5 روز از وقوع زلزله مهیب روز شنبه، زنده از زیر آوار بیرون آورده شد. یافتن زلزله‌زدگان زنده زیر آوار به گروههای امدادی این امید را داده است تا بتوانند قبل از پایان فرصت طلایی امداد، تعداد بیشتری از محبوس شدگان زیر آوار را نجات دهند.

کار امدادرسانی در شهرهای مختلف نپال بدون وقفه ادامه دارد اما زلزله زدگان خشمگین در کاتماندو - پایتخت نپال – به مراکز شهری و دولتی خسارات زیادی وارد کرده و در اعتراض به کافی نبودن کمکها، با پلیس درگیر شدند.

تلفات زلزله نپال از 5500 نفر فراتر رفت/ نجات پسر 15 ساله پس از پنج روز

*** صعود از اورست تا یک هفته دیگر ممکن می‌شود

کوهنوردان علاقه‌مند به صعود از اورست می‌توانند از هفته آینده به هیمالایا آمده و راهی بلندترین قله جهان شوند. باوجود کشته شدن دهها کوهنورد بر اثر ریزش بهمن در اورست، مقامات نپال اطمینان دادند کوهنوردان می‌توانند کار صعود را بار دیگر از سر بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار