اصفهان؛

حدود 8 تن مواد غذایی فاسد درسال گذشته در شهرستان آران و بیدگل معدوم شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت : در سال گذشته به همت حوزه بهداشت شبکه این شهرستان حدود 100مورد ارجاع به مراجع قضایی و 13مورد تعطیلی عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مسعود دهقانی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در سال گذشته، 60 هزار نفر به صورت سرپایی به بیمارستان ها و روزانه بیش از دو هزار نفر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده اند.

دهقانی، با بیان اینکه در کشور ما روز جهانی بهداشت و هفته سلامت از 18 فروردین ماه (7 آوریل) به یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه تغییر یافته است، اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت "ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره " نامگذاری شده و در زمینه بهداشت باید به عوامل مختلفی چون کنترل سیستم کاشت، داشت، برداشت و توزیع مواد غذایی توجه شود.

وی افزود: همچنین در سال گذشته به همت حوزه بهداشت شبکه این شهرستان حدود 100مورد ارجاع به مراجع قضایی و 13مورد تعطیلی عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان انجام شده است.

دکتر دهقانی، به وجود چهار مرکز بهداشتی درمانی روستایی و پنج مرکز بهداشتی شهری، دو بیمارستان عمومی و زنان و زایمان، اورژانس، دو کلینیک تخصصی در این منطقه اشاره و تصریح کرد: حدود 20 پزشک متخصص (18نفر در کلینیک بوعلی و 5 نفر در ابوزید آباد) در این شهرستان فعالیت دارند.

دهقانی، با بیان اینکه در حال حاضر چهار پایگاه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با 5 دستگاه آمبولانس فعال آماده پوشش کمک های امدادی در شهرستان می باشند، گفت: حدود 400 ماموریت به صورت ماهانه توسط این مرکز انجام می گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در بخش دهان و دندان نیز در سال گذشته چهار هزار نفر از خدمات پیشگیری دهان و درمان استفاده کرده اند.

وی، دربخش دیگری از سخنان خود به معاینه سالمندان در شهرستان اشاره کرد و افزود: معاینات روستاییان سالمند به صورت 100 درصد و در مناطق شهری 20 درصد انجام گرفته است.

دهقانی، به افتتاح مرکز بهداشت و درمان پامیلی (100 درصد خیرساز) اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال گذشته بالغ هشت میلیارد ریال برای ارتقا هتلینگ بیمارستان سید الشهدا و شهید رجایی شامل خرید یخچال، تلویزیون، رنگ امیزی و ... هزینه شده و نیز مبلغ شش میلیارد ریال با پیگیری نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگلدر مجلس شورای اسلامی برای تجهیز ICUاختصاص داده شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، افتتاح اکسیژن مرکزی، بازسازی اتاق عمل با خدمات جراحی عمومی، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم، آی سی یو، متخصص طب اورژانس، اورولوژی و کلیه و مجاری ادرار را در اتاق عمل و بیمارستان را از اقدامات در دست اجرای سال 94 نام برد.

وی، به توسعه و گسترش فضای فیزیکی اورژانس، آزمایشگاه ، بلوک زایمانی و فضای سبز بیمارستان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: بخش دیالیز به مرکز دیالیز بذر افشان انتقال خواهدیافت.

دهقانی، با بیان اینکه در سال گذشته حدود پنچ میلیارد پانصد میلیون ریال در بیمارستان شهید رجایی و سید الشهداء بابت کاهش هزینه های بیماران از طرف دولت هزینه شده است.


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.