از مکان لحظه به لحظه ایستگاه فضایی مطلع شوید

اگر دوست دارید از مکان دقیق لحظه به لحظه ایستگاه فضایی مطلع شوید تا بدانید چه زمانی از بالای سر شما عبور می‌کند این خبر را تا انتها دنبال کنید.

بابک مشمولی کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: جهت ردیابی ایستگاه فضایی و ماهواره‌ها در ‌آلمان سایتی تعبیه شده  که به وسیله آن می‌توان موقعیت لحظه به لحظه ایستگاه فضایی دانست.

وی اظهار داشت: سایتHeavens-Aboue مکانی است که توسط کریستوفر پیت ساخته و نگهداری می‌شود که با استفاده از داده‌های آن می‌توان جایگاه ایستگاه فضایی و تمامی ماهواره‌های در حال چرخش به دور زمین را بدانیم.

مشمولی اظهار داشت: با استفاده از داده‌های این سایت می‌توان ماهواره‌ها را به صورت شی نورانی و چشمک زن با چشم غیر مسلح و بدون نیاز به ابزار اپتیکی مانند تلسکوپ‌ها، دوربین‌های دوچشمی در ‌آسمان شب رصد  کرد.

وی تصریح کرد: این سایت علاوه بر کمک جهت رصد ماهواره‌ها در زمینه دنباله‌دارها، شهاب سنگ‌ها و سیاره‌ها نیز اطلاعات جامعی در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی گفت: نوری که از ماهواره‌ها به چشم ما می‌رسد به علت زمین است زیرا  پنل‌های موجود روی این قمرهای مصنوعی نورخورشید را به سمت زمین بازتاب می‌دهند که ما می‌توانیم آن‌ها را به صورت شی روشن و چشمک زن در ‌آسمان ببینیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار