بارزانی فردا به آمريکا سفر می کند

رئیس اقلیم کردستان عراق فردا به آمریکا سفر می کند.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق فردا یکشنبه رسما سفر خود را به آمریکا آغاز می کند. وی در این سفر که دو روز به طول خواهد انجامید، با اوباما و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو خواهد کرد. ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت بارزانی با تونی بلیکن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار خواهد کرد و حمله نظامی را که با هدف تضعیف و در نهایت نابودی داعش آغاز شده است، بررسی خواهد کرد.
کفاح محمود مشاور رسانه ای دفتر رئیس منطقه کردستان عراق به خبرنگار این روزنامه گفت «مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در سفر به آمریکا چند پرونده مهم را با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بررسی خواهد کرد. مرحله پس از داعش در صدر این پرونده ها قرار دارد. بارزانی روند آزادسازی موصل، مسلح کردن و آموزش دادن به نیروهای پیشمرگه و آینده کردها در عراق را نیز بررسی خواهد کرد».
محمود افزود «موضوع آزادسازی موصل یکی از پرونده های مهم در نشست های رئیس منطقه کردستان در واشنگتن خواهد بود. این مسئله برای منطقه کردستان نیز اهمیت دارد زیرا رئیس این منطقه بارها تاکید کرد تا زمانی که موصل آزاد نشود، داعش در این منطقه باقی خواهد ماند و امنیت و منافع عالی آن را تهدید خواهد کرد. برای آمریکا نیز مهم است که حضور داعش در یکی از بزرگترین استان های عراق خاتمه یابد».
مشاور رسانه ای رئیس منطقه کردستان عراق درباره وجود هرگونه ارتباط بین سفر رئیس این منطقه و سفر دو هفته پیش نخست وزیر عراق به واشنگتن گفت «بین این دو سفر هیچ گونه ارتباطی وجود ندارد. ممکن است هماهنگی شده باشد زیرا العبادی پیش از سفر به واشنگتن به منطقه کردستان رفت و با مسعود بارزانی دیدار و گفت و گو کرد. در آن دیدار این موضوع و موضوعات دیگر در راس آن ها روند آزادسازی موصل بررسی شدند. آزادسازی موصل احتمالا آخرین مرحله نزاع با داعش است».
الشرق الاوسط نوشت قرار است بارزانی در دیدار با اوباما مسئله تشکیل کشور کرد را به ویژه پس از تحولات مهمی که در منطقه خاورمیانه رخ داده است، مطرح کند. محمود در این خصوص گفت «مسئله تشکیل کشور کرد، دغدغه مردم و شهروندان کردستان است. تحولات کنونی عراق احتمالا همه محافل در راس آن ها محافل رسمی را وادار می کند به طور جدی به آینده کردها پس از داعش بیندیشند».

انتهای پیام/
برچسب ها: بارزانی ، کرستان ، عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
خوب است بارزانی از تاریخ عبرت بگیرد و خیانت های گذشته آمریکا و صهیونیست ها را به پدرش بیاد بیاورد .
آخرین اخبار