کار‌تر: الحاق کریمه به روسیه اجتناب‌ناپذیر بود

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه امری اجتناب‌ناپذیر بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «جیمی کار‌تر» رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگویی رادیویی تاکید کرد هم ساکنان شبه جزیره کریمه و هم مردم روسیه خواستار آن بودند که این شبه جزیره بار دیگر به خاک روسیه ملحق شود. 

کار‌تر که در برنامه‌ای در رادیو «صدای آمریکا» سخن می‌گفت، تصریح کرد: «بخواهیم یا نخواهیم باید بپذیریم که الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به روسیه یک رویکرد تقریبا اجتناب ناپذیر بود چرا که این اتفاق خواسته مشترک ساکنان شبه جزیره کریمه و مردم روسیه بود.» 

کار‌تر خاطر نشان کرد: «من معتقدم که نیکیتا خروشچف، رهبر شوروی سابق، شبه جزیره کریمه را به اوکراین هدیه داد. در آن زمان هم اوکراین و هم شبه جزیره کریمه از اعضای اتحادیه جماهیر شوروی بودند.» 

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «نمی‌دانم که آیا الحاق مجدد شبه جزیره کریمه ابتکار ساکنان این منطقه بود یا ابتکار مقامات مسکو؛ با این حال من فکر می‌کنم که در اینجا یک تفاهم دو جانبه مطرح بود.» 

شبه جزیره کریمه در پی برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۴ به پیوستن به خاک روسیه رای مثبت داد. در همین حال آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با به رسمیت شناختن الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، تحریم‌هایی بر ضد مسکو به اجرا گذاشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار