حزب‌الله برای نبرد در "قلمون" آماده می‌شود

حزب‌الله لبنان هم اکنون در حال کسب آخرین آمادگی‌ها برای نبرد قلمون است و پیش‌بینی می‌شود در این نبرد با حدود چهار هزار فرد مسلح در مناطق مرزی لبنان و سوریه مواجه شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم بولا اسطیح، ازبیروت نوشت: حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود در ماه فوریه گذشته تاکید کرد بعد از آب شدن برف ها، نبردهای سلسله کوه های شرقی آغاز خواهد شد. در حال حاضر و بعد از اینکه حزب الله مسائل داخلی از جمله پرونده امنیتی و انتخابات ریاست جمهوری  را به میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح واگذار کرد، خود را برای نبرد در قلمون آماده می‌کند.  

به نظر می‌رسد این بار برخلاف دفعات گذشته حزب‌الله خواهد بود که ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت. پیشتر، گروه‌های مسلح با حمله به مواضع حزب‌الله و ارتش لبنان، این جنبش را غافلگیر می‌کردند.
 
منابع اشاره می‌کنند، قرار بود حملات حز‌ب الله نیمه دوم آوریل یا نهایت اواخر آن آغاز شود اما مسائل داخلی لبنان این حملات را به تعویق انداخت. منابع در این خصوص به الشرق الاوسط گفتند: تا قبل از اینکه شروط موفقیت مطلق حزب الله تضمین و درباره کاهش سقف خسارت ها اطمینان حاصل نشود، نبردها آغاز نخواهد شد. 

به گفته منابع، نبردها اساسا در خاک سوریه صورت خواهد گرفت و به همین سبب در حال حاضر هماهنگی هایی بین حزب الله و ارتش سوریه صورت می‌گیرد. 

حزب الله در حال حاضر تلاش می‌کند تکلیف نبرد را طی حداکثر یک ماه و نیم مشخص کند. به گفته منابع، زمانی طولانی تر از این زمان، به این معنای وارد شدن به جنگی فرسایشی خواهد بود که نه به نفع حزب الله است و نه لبنان.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار