آمریکا اقدام خود را در تجهیز عربستان سعودی به بمب‌های خوشه‌ای که در جنگ یمن علیه غیر نظامیان استفاده می‌شود توجیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از آنکه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در یمن استفاده کرده است، آمریکا روز یکشنبه اقدام خود را در انتقال مهمات خوشه‌ای به عربستان توجیه کرد. 

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: تصاویر، فیلم و دیگر شواهدی را جمع آوری کرده است که نشان می دهد از مهمات خوشه‌ای در هفته‌های اخیر در حملات هوایی ائتلاف موسوم به عربی در استان صعده در کوه‌های شمالی یمن استفاده شده است. 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به این خبرگزاری گفت: «ما به طور بسیار جدی به همه تلفات غیر نظامی به علت خصومت‌های کنونی در یمن توجه می‌کنیم». 

وی افزود: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از حقوق بشر بین‌المللی تبعیت کنند و همه تدابیر و اقدامات عملی را برای به حداقل رساندن آسیب به غیر نظامیان به کار گیرند». 

وی افزود: «دریافت کنندگان چنین سلاح‌هایی باید متعهد شوند مهمات خوشه‌ای فقط علیه اهداف نظامی کاملا مشخص شده استفاده خواهد شد و در مکان‌هایی که غیر نظامیان حضور دارند استفاده نشود». 
استفاده از مهمات خوشه‌ای بر اساس یک معاهده در سال ۲۰۰۸ -- که از سوی ۱۱۶ کشور تصویب شد-- ممنوع است، اما آمریکا، عربستان سعودی و شرکایش در ائتلاف، آن را امضا نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار