به چالش کشیدن دانش علم نجوم + عکس

محققان دانشگاه ملی استرالیا اخیرا توانسته‌اند کشفی را انجام دهند که فرضیات سابق نجومی را به چالش می‌کشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کشف یک سیاره عجیب و غریب در حال چرخش دور یک ستاره یخی با فاصله 500 سال نوری توسط دانشمندان در دانشگاه ملی استرالیا، ایده‌های چگونگی شکل گیری سیاره‌ها را به چالش کشیده است.

به چالش کشیدن دانش علم نجوم + عکس

جورج زو، یکی از محققان اختر شناسی و فیزیک نجوم دانشگاه ملی استرالیا می‌گوید:«ما یک ستاره کوچک، که همراه با یک سیاره به اندازه سیاره مشتری، در حال چرخیدن به فاصله نزدیک با هم بودند را دیده‌ایم».

احتمالات حاکی از این است که این سیاره باید در فاصله خیلی دورتری شکل گرفته باشد و بعد به اینجا مهاجرت کرده باشد اما هنوز تئوری‌های موجود نتوانسته‌اند چگونگی این رخداد را توضیح دهند.

در دو دهه گذشته بیش از 1800 سیاره فرا خورشیدی در حال چرخش به دور ستاره‌ها در بیرون از منظومه شمسی کشف شده‌اند.

به منظور تایید اینکه این سیاره واقعی است و یا اینکه تنها یک علامت روی صفحه رادار، از دکتر بایلیس به عنوان یکی از افراد شاخص بزرگترین تلسکوپ جهان، مگلن تلسکوپ در کشور شیلی، و یکی دیگر از ستاره شناسان که بصورت خصوصی مطالعات نجومی دارد کمک گرفته شد.

انتهاي پيام/