کاپیتان تیم ملی جودو:

تغییر وزن نمی‌دهم/می‌خواهم در 81 مبارزه کنم

کاپیتان تیم ملی جودو ایران این روزها با مشکلی جدید مواجه شده و شنیده می‌شود کادر فنی از وی خواسته که وزن خود را تغییر دهد این در حالی است که قاسمی نژاد نظر دیگری دارد.

تغییر وزن نمی‌دهم/می‌خواهم در 81 مبارزه کنمامیر قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره بازگشت به اردوی تیم ملی بیان کرد: بعد از مسابقات آسیایی اینچئون از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بودم اما با صلاحدید کادر فنی دوباره به اردو دعوت شدم، البته شرایط نسبت به قبل تا حدود زیادی تفاوت کرده است.

وی ادامه داد: من سال‌هاست در وزن 81- کیلو گرم مبارزه می کنم و در مسابقات مختلف برون مرزی هم بد نتیجه نگرفته‌ام تا جایی که رنکینگ من اکنون 28 است اما تغییر وزن یکی از ملی پوشان به 81 باعث شده تا صحبت‌هایی در خصوص اینکه من در 90- کیلو گرم مسابقه دهم شنیده شود اما من دوست ندارم وزنم را تغییر دهم.

کاپیتان تیم ملی جودو خاطر نشان کرد: برای آمادگی بیشتر به اردوی تیم ملی آمده‌ام و هدف اصلی کسب سهمیه‌ المپیک است آن هم در وزن خودم، به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام با رقیب داخلی خود مبارزه کنم و تا هر کسی آمادگی بیشتری دارد و به رقابت‌های برون مرزی اعزام شود، از نظر من رقابت و رفاقت باید در کنار هم باشد و اگر حتی موفق نشدم حریفم را کنار بزنم.

*برای وی در عرصه‌های بین المللی آرزوی موفقیت می‌کنم/آنچه اهمیت دارد بالا بردن پرچم کشورمان است

قاسمی نژاد نقش سرمایه گذاران در رشته ورزشی جودو را یکی از عوامل اصلی برای موفقیت عنوان کرد و در این باره توضیح داد: جودو رشته ای است که باید برای موفقیت در آن پول خرج کرد، در سال 42 مسابقه برگزار می شود که برای کسب سهمیه باید حداقل در نیمی از آنها شرکت کنی مثل رشته های دیگر نیست که با 5 یا 6 مسابقه بین المللی به هدفت برسی، اکنون کشورهای موفق در جودو دنیا سرمایه گذاری ویژه ای دارند.

وی افزود: برنامه ریزی و شرکت در اردوهای بین المللی و مسابقات برون مرزی باید به صورت پیوسته باشد تا وقتی جودو کاران ما با حریفان خارجی تکنیک و تاکتیک را تمرین نکنند نمی توانند به نتیجه مطلوب دست یابند و با جودوی روز دنیا پیش بروند.

کاپیتان تیم ملی تاکید کرد: فدراسیون جودو تا جایی که در توانش بوده سعی کرده است هزینه کند اما از مسئولان وزارت ورش و جوانان می خواهم که برای این رشته المپیکی بودجه مناسبی اختصاص دهند اگر مسابقه بدهیم نتیجه خواهیم گرفت قبل از  بازی های آسیایی درست است که در چند اردوی بین المللی شرکت کردیم اما این برنامه‌ها پیوسته نبود مثلا بعد از اردوی بلاروس ما به بجنود رفتیم و تمرین کردیم ولی کشورهای دیگری که در همان اردو بودند جودوکاران خود را به اردوهای دیگر در کشورهای کره و ژاپن فرستادند همین عامل موفقیت آنها در جودو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار