بهزاد فراهانی در نشست شب بازیگر مطرح کرد:

درخواست از بیضایی برای قرائت پیام در جشن بازیگر

بهزاد فراهانی از برگزاری شب متفاوتی در جشن بازیگر و پیام تئاتر توسط بهرام بیضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست خبری جشن بازیگر خانه تئاتر با حضور بهزاد فراهانی، حمیدرضا نعیمی و کاظم هژیر آزاد در خانه‌ی تئاتر برگزار شد.

بهزاد فراهانی عضو هیئت خانه تئاتر در خصوص چگونگی برگزاری جشن بازیگر عنوان کرد: روز جهانی تئاتر در ایران اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و انجمن بازیگران خانه‌ی تئاتر شب بازیگر یا جشن بازیگر را در این هفته برگزار  می‌کند. البته عنوان جشن بازیگر به دلیل برخی مشکلات به شب بازیگر تغییر یافت و تا کنون 12 سال است که این مراسم را برگزار می‌کنیم و سعی کردیم با دست خالی شب بازیگر را در وقار اهالی تئاتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: فرق این دوره از برگزاری جشن بازیگر با دوره‌های گذشته آن است که شرایط و حرف جدیدی داریم والبته حمیدرضا نعیمی به  کمک ما آمد و کارگردانی شب بازیگر را پذیرفت و حتی یک شب اجرای سقراط را برای برگزاری جشن بازیگر لغو کرده است و از طرف انجمن بازیگران از او سپاسگزارم.

فراهانی تصریح کرد: نامزدهای این دوره از شب بازیگر را به نشست دیگری موکول می‌کنم و انتخاب بازیگران برگزیده هم بر اساس آیین نامه‌ای انجمن بازیگران صورت می‌گیرد و کسانی که همیشه به انتخاب برگزیده‌های جشن بازیگر انتقاد دارند باید بگویم کم لطفی است و من سوگند می‌خورم اعضای هیئت مدیره کمترین دخالت را در انتخاب بازیگر برتر دارند.

وی افزود: علاوه بر انتخاب 7 بازیگر برگزیده از یک زن و مرد هنرمند پیشکسوت در تئاتر شهرستانها تقدیر به عمل می‌آید همچنین امسال از یک بازیگر 101 ساله تقدیر می‌شود.

فراهانی در خصوص تندیس‌های جشن بازیگر گفت: هیئت مدیره انجمن بازیگران تصمیم گرفت ارزش‌ خاص‌تری به تندیس‌های این دوره از جشن بازیگر دهد و من طی مشورتی که با بهرام بیضایی داشتم او گفت تئاتر کشور ما  به 700 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و سند آن عکسی از لحظه‌ی اجرای تئاتر است که ضحاک با ماسک و فریدون دو سمت او قرار گرفته و قرار شد این عکس را به صورت قلم زنی و با کمک ایرج محمدی بزرگترین مجسمه ساز این تندیس را طراحی کنیم.

وی افزود: من از بهرام بیضایی خواهش کردم با صدای خودش در جشن بازیگر از تندیس جشن صحبت کند و پیام ملی تئاتر ار اعلام کند البته همسرش در حال جلب رضایت اوست.

فراهانی خاطر نشان کرد: هنرمندی با نام محسن‌پور قرار است در جشن بازیگر نوازندگی کند او نابیناست و متاسفانه حال خوبی ندارد و قول داده در بین دو شستشوی شیمیایی خودش به جشن بازیگر بیاید.

حمیدرضا نعیمی کارگردان هنری جشن بازیگر در این نشست گفت: در کشور ما تئاتر هیچ پشتیبانی ندارد جز یاران خبرگزاریها که بدون هیچ چشم داشتی ما را حمایت می‌کنند. 

همکاری با شب بازیگر وظیفه‌ی من است چراکه برای خانواده‌ام کاری انجام می‌دهم اما کار سختی در پیش دارم به دلیل اینکه همیشه یکی از منتقدان برگزاری جشن‌ها بودم.

وی ادامه داد: ارزش‌ معنوی مدالیوم این دوره از جشن بازیگر بالاتر از هر جایزه‌ای است من هم برای برگزاری این شب ایده‌هایی دارم و تنها هدفم آن است که شب شادی را رقم بزنم.

نعیمی تصریح کرد:ما یکی از غمگین‌ترین کشورهای جهان هستیم و راحت مردمان گریه می‌کنند اما خیلی سخت می‌شود آنها را بخندانیم و تلاشم آن است که تلخ‌ترین حرف‌ها را طوری بیان کنم که مردم بخندند.

نعیمی خاطر نشان کرد: قرار بود شب بازیگر در 26 اردیبهشت برگزار شود اما به دلیل ترافیک کاری در تالار وحدت این جشن به 28 اردیبهشت ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.

کاظم هژیر آزاد در این نشست گفت: تا کنون جشن بازیگر را در 12 دوره برگزار کردیم و تجارب بسیاری بدست آوردیم و هنوز کاستی‌هایی داریم. البته از شرایط موجود به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انجمن بازیگران از شروع فعالیتش معتقد بوده که باید کاری انجام دهد چراکه هر کار فرهنگی تاثیراتش را در دراز مدت خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: امسال با وجود یارانی جدید چون حمیدرضا نعیمی سعی می‌کنیم جشن بازیگر را به خوبی برگزار کنیم.

هژیر آزاد خاطر نشان  کرد: امسال جشن بازیگر نفر اول و دوم ندارد بلکه برگزیده داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار