استاندار خراسان رضوی گفت: کمیته استانهای منطقه 5کشور جز شوراهای فعال کشور است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،علیرضا رشیدیان در نشست استانداران منطقه 5کشور در کرمان افزود: در برنامه ریزی های این کمیته منطقه ای وظیفه رسیدگی به مسئله حاشیه نشینی ومهاجرفرستی دراین منطقه به سبب وجود تعداد بالای حاشیه نشین در خراسان رضوی خصوصا جمعیت یک میلیون و200هزار نفری در شهر مشهد به این استان واگذار شد.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال وتوسعه اقتصادی نیز برنامه ریزی و مطالعات وکارهای کارشناسی به استان خراسان جنوبی واگذار شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حوزه حمل ونقل نیز از موضوعات مهمی است که در اختیار خراسان شمالی قرارگرفته است.

رشیدیان تصریح کرد: حوزه معادن وبهره وری از آن واقدامات مورد نیاز برای چابک سازی دولت در این زمینه در اختیار استان یزد قرار گرفت تا مطالعات لازم را انجام دهند.

وی گفت:استان سیستان وبلوچستان نیز به سبب مسائلی که در حوزه کمبود آب دارد بحث های مطالعاتی این حوزه را دنبال می کند وعمده ترین مسئله در این حوزه انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی نظیر کرمان ویزد است.

دبیر کمیته استانهای منطقه 5کشور خاطرنشان کرد: استان کرمان نیز حوزه برنامه های افزایش اختیارات استانداران وتمرکززدایی را دنبال می کند و استاندار کرمان قبل از نام گذاری سال جدید با ارائه مثلث توسعه بحث همدلی و همزبانی را مطرح کرده بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.