با حضور معاون اول رئیس جمهور:

دو طرح عظیم آبی در سرخس به بهره برداری رسید

مخزن یک میلیون متر مکعبی آب سرخس به منظور انتقال آب سد دوستی به مشهد و ایستگاه پمپاژاب اضطراری سد دوستی با هدف افزایش فشار آبرسانی به مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،اسحاق جهانگیری از استان خراسان با عنوان استانی با ظرفیت‌های بالا در بخش های صنعتی و کشاورزی یاد کرد و گفت: از آنجایی که سهم بخش دولتی در بخش صنعت این استان بسیار کم است، این بخش همیشه در برابر مشکلات دوام بیشتری آورده است.

اسحاق جهانگیری حاشیه نشینی، گسترش بافت فرسوده معضلات  حمل و نقل و زیست
محیطی و کمبود منابع آبی را از مشکلات عمده شهر مشهد برشمرد و اظهار امیدواری کرد: در این سفر در دو بعد ملی و استانی برای پیشرفت خراسان رضوی و رفع موانع و معضلات  تصمیمات خوبی گرفته شود

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم برای تامین آب مشهد صورت گرفته است و هیچ دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد، خاطر نشان کرد :برای تامین آب مشهد سه گزینه مطرح شده که یکی از آنها انتقال آب از طریق تونل است

وی تکمیل سدهای مرزی را با استفاده از 8 میلیارد دلاری که سال گذشته به این امر اختصاص یافت یکی دیگر از اقدامات دولت برای تامین آب مشهد برشمرد و گفت: تعدادی از این سدها در این سفر به بهره برداری می رسد و تعدادی نیز در آینده با اختصاص اعتبار تکمیل خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوردر حاشیه سفر به مشهد گریزی هم به انتخابات آینده زد و گفت: به طور قطع دولت از برگزار ی انتخابات صحیح و قانونمند حمایت کرده تا انتخاباتی با کمترین شبهه قانونی برگزار شود.

خاطر نشان می شود؛ در سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی از 818 طرح مصوب سفر پارسال هیئت دولت به این استان بهره برداری خواهد شد.

آغاز آبگیری سد قره تیکان کلات با حضور معاون اول رییس جمهوری

همچنین سد مخزنی سر رود قره تیکان شهرستان کلات واقع در شمال شرق خراسان رضوی امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری آبگیری شد.این سد با مساحت حوزه آبریز 467 کیلومترمربع به میزان 16.7 میلیون مترمکعب آورد سالیانه ساخته شده است.

مهار، ذخیره و تنظیم جریانات دائم و فصلی رودخانه قره تیکان برای آبیاری 822 هکتار از اراضی پایاب(پایین دست سد) و ایجاد اشتغال پایدار کشاورزی از اهداف ساخت این سد است.

این سد از نوع خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی به ارتفاع 57متر از پی و 49 متر از بستر رودخانه و طول تاج 347 متر و با گنجایش ذخیره سازی 20 میلیون مترمکعب در طراز حداکثر احداث شده است.


برای ساخت این سد 620 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای و صندوق توسعه ملی هزینه شده و برای اتمام دیگر عملیات جانبی آن 180 میلیاد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.