علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه آزادمشهد:

اگر نمی توانیم انسان کامل باشیم انسان متعادل باشیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : شهید مطهری انسان کامل، راانسانی می داند که همه ارزش های انسانی در او رشد می کند و هماهنگ و در حد اعلا است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، علی مطهری دیشب در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان اینکه پیامبر اسلام ( ص ) و امام علی ( ع) الگوی انسان کامل هستندافزود: : گاهی عده ای امام علی ( ع) را مافوق انسان تعبیر می کنند که غلط است، ایشان انسان کامل است نه مافوق انسان .

علی مطهری گفت : برخورد ملایم امام علی (ع) با سرسخت ترین مخالفان ، نشان از اعتقاد آن حضرت به دمکراسی در حکومت داری دارد .

وی عدالت خواهی ،خدمت به اجتماع و برخورد قاطع با خوارج و کسانی که در دین داری افراطی عمل کردند را از دیگر ویژگی حکومت داری امام (ع) دانست .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : حضرت علی (ع) در حکومت داری معتقد بود اصلاح امور داخلی برتوسعه سرزمین های اسلامی مقدمتر است .

علی مطهری همچنین درباره علل دوری مردم اروپا از دین گفت : برخورد حاکمان اروپایی که معتقدند مردم نسبت به حاکم مسئولند و حاکم تنها در برابر خدا مسئولیت دارد درکنار تحمیل عقاید حاکمان بر مردم موجب دور شدن آنان از دین شده است .

نماینده مردم تهران در مجلس افزود : براساس حکومت امام علی (ع) و مبانی اسلامی ، دین اسلام به علم ، عقل و نیاز های انسانی توجه ویژه ای دارد.

 علی مطهری افزود: شهید مطهری در روزهای پایانی عمر خود همواره برتحقق عدالت در جامعه ، اصلاحات اجتماعی پیوسته روحانیون ، استقلال فرهنگی و آزادی تفکر و بیان تاکید داشت .

وی گفت : طبق اندیشه های استاد مطهری باید تردید ، شک و اظهار نظر در جامعه آزاد باشد و نباید به خیال خدمت به انقلاب از اظهار نظر مخالفان جلوگیری کرد .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : جامعیت نهج البلاغه نشان از جامعیت شخصیت امام علی (ع) دارد و درباره شهید مطهری می توان گفت او از نوعی جامعیت برخوردار بود که آثارش این موضوع را ثابت می کند .

علی مطهری افزود : حضرت زینب(س)ِ برای زنان در انجام وظایف خانواده و وظایف اجتماعی الگو است .

علی مطهری  به میلاد امام علی (ع) ، شهادت حضرت زینب (س) و شهادت مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت :زندگی حضرت زینب (س)برای همه ما بایددرس باشد.

وی افزود : شهید مطهری در باره نقش زن در طول تاریخ و ساختن آن به سه دوره اشاره می کند،دوره ای که زن یک شی گرانبها بوده ، دوره ای که یک شخص بی ارزش بوده مثل زن در دنیایی غرب و دوره سوم زن یک شخص گرانبها بوده که این مدل اسلامی است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : زن الگوی اسلام هم حضرت زینب(‌س ) است که استقامت و صبر ایشان در واقعه کربلا از ایمان و اعتقاد به خدا حاصل شده است .

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.