ژنرال "جو دانفورد" گزینه اوباما برای ریاست بعدی ستاد مشترک آمریکا

رییس جمهور آمریکا جوزف دانفورد را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما در کنفرانسی خبری گفت: آمریکا دارای قدرتمندترین ارتشی است که جهان تاکنون به چشم دیده است. تجهیرات فناوری و ظرفیت پشتیبانی ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست. با این حال آنچه ارتش ما را بهترین کرده است و دلیلی که هیچ کشور دیگری قادر به کاری که ما انجام می دهیم نیست به علت افرادی است که ما در اختیار داریم. افراد میهن پرستی که در سراسر آمریکا گام به جلو گذاشته اند و دست خود را بالا برده اند و وظیفه دفاع از ملت ما را به عهده گرفته اند. زنان و مردان ارتش آمریکا و فرماندهان آنها هستند که نیروهای ما را بهترین نیرو در جهان کرده اند.

وی افزود: امروز من نامزد و فرد مورد نظر خود برای سمت ریاست ستاد مشترک آمریکا را معرفی می کنم. نام این فرد ژنرال جان دانفورد و معاون وی ژنرال پل سیلوا خواهد بود. من قصد دارم از ژنرال مارتین دمپسی و ادمیرال سندی وینفیلد که امسال دوره مسئولیتشان به پایان می رسد قدردانی کنم. با این حال به عنوان اعضای تیم امنیت ملی خود در ماههای آتی نیز از توصیه ها ، قضاوت ها و مشورت های شما بهره مند خواهم بود. دمپسی و وینفیلد نیروهای نظامی آمریکا را در زمانی بسیار دشوار و در زمان طرح های ریاضت اقتصادی رهبری کردند و متمرکز بر آمادگی، آموزش و نوسازی نیروهای آمریکایی بودند و پیشرفت هایی که صورت گرفت تا حد زیادی به علت خدماتی بود که مارتین دمپسی و سندی وینفیلد صورت دادند. گزینه من برای رییس بعدی ستاد مشترک ارتش آمریکا یعنی ژنرال جو دانفورد یکی از تحسین شده ترین افسران ارتش آمریکا است. وی پسر یکی از افسران پلیس بوستون است و بیش از چهل سال سابقه خدمت به ارتش را دارد و فرماندهی تفنگداران دریایی در میدان نبرد را به عهده داشته است و در طول حمله به عراق در عملیات فتح بغداد حضور داشته است.

اوباما در ادامه گفت:  به علت سوابق و تجربیات دانفورد ، من او را به عنوان فرمانده عملیات نیروهای ائتلافی در افغانستان منصوب کرده بودم. من سابقه همکاری با وی را دارم و تحت تاثیر اقدامات او قرار گرفته ام ما در اتاق فرماندهی نیروها در افغانستان با یکدیگر همکاری داشته ایم و در سفری که سال گذشته به بگرام داشتم رهبری وی را از نزدیک مشاهده کرده ام. با همکاری وی ما موفقیت های مهمی به دست آورده ایم که از جمله آنها انتقال امنیت افغانستان به نیروهای این کشور، تامین امنیت انتخابات افغانستان و نیز خروج نیروهای آمریکایی بود. وی یکی از متفکران اصلی و راهبردی ارتش آمریکا است و متحدان ما و نیز هر دو حزب اصلی در کنگره وی را می شناسند و به او احترام می گذارند. وی فردی خستگی ناپذیر است و نیروها همواره با صدای فرمان ها و ایده های جدید وی آشنا هستند.
درباره ژنرال پل سالوا نیز باید بگویم وی سی و پنج سال سابقه خدمت در ارتش را دارد. او یک خلبان و یک فرمانده است. وی ریاست فرماندهی ترابری هوایی آمریکایی را به عهده داشته است و به علت تغییرات و نوآوری هایی که صورت داده شناخته شده است. وی به عنوان رییس فرماندهی ترابری نیروهای نظامی آمریکا همواره پایبند به راهبردهای ارتش آمریکا از جمله حمایت لجستیکی از نیروهای آمریکا در سراسر جهان و عملیات های کوچک و بزرگ در حمایت از تامین امنیت دیپلمات های آمریکا در سراسر جهان بوده است. وی مشاور نظامی کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران نخست ریاست جمهوری من بوده است و با فضای راهبردی که نیروهای ما در آن فعالیت می کنند آشنا است. وی و همسرش فارغ التحصیل آکادمی نیروی هوایی آمریکا هستند.
آمریکا در حال حاضر همچنان برای برخورد با طیف چالش هایی بر روی نیروهای نظامی خود حساب می کند. ما باید همچنان به آموزش نیروهای افغان ادامه دهیم و باید همچنان در برابر القاعده آماده باشیم. ما باید داعش را وادار به عقب نشینی کنیم، و مخالفان میانه رو سوری را تقویت کنیم. ما باید همچنان به همکاری با متحدان خود ادامه دهیم و موضع خود به عنوان یک قدرت منطقه ای در منطقه اقیانوس آرام را تقویت کنیم. ما باید به سرمایه گذاری های خود در ظرفیت ها و توانمندی های جدید برای برخورد با تهدید های فزاینده از جمله حملات سایبری ادامه دهیم. به عنوان فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا نیازمند مشاورهای صادقانه نظامی شما برای برخورد با این چالش ها هستم. ما باید به همکاری با کنگره ادامه دهیم و درباره مسئله بودجه دفاعی از جمله اصلاحات در وزارت دفاع آمریکا نیز رویکردی مسئولانه تر داشته باشیم تا بتوانیم آمادگی نیروهای داوطلب خود را حفظ کنیم. همچنان بتوانیم به نیروهای نظامی خود تکیه و اعتماد کنیم و از نیروهایی که در جنگ زخمی شده اند همچنان حمایت کنیم. ما باید به عنوان یک ملت با هم این اقدامات را انجام دهیم. من از دوستانمان در سنا می خواهم بدون هیچ تاخیری این فرماندهان جدید را تایید کنند تا بتوانیم بر کاری که پیش روی داریم تمرکز کنیم. بتوانیم ارتش خود را قدرتمند باقی نگه داریم امنیت کشور را حفظ کنیم و شهروندان خود را در امنیت کامل نگه داریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار