در آستانه برگزاری تظاهرات لندن:

اعمال فشار پلیس انگلیس بر فعالان مدنی

همزمان با آغاز تظاهرات گسترده ضد ریاضت اقتصادی در لندن، پلیس انگلیس اقدام به سرکوب فعالان مدنی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛ شهروندان لندن امروز در تظاهراتی گسترده مخالفت خود را با طرح‌های ریاضت اقتصادی این کشور ابراز می‌کنند. در همین ارتباط پلیس انگلیس چند فعال مدنی را دستگیر و برای آزادی آنها شرایط جدید وثیقه وضع کرده است تا به این ترتیب مانع از حضور دیگر فعالان مدنی در تظاهرات گسترده امروز شود.

پیش‌بینی می‌شود در تظاهرات امروز لندن بیش از ۶۰ هزار نفر شرکت کنند که بزرگترین تظاهرات ضد ریاضت اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی محسوب می شود.

برخی منابع آگاه اعلام کردند دست‌کم 3 نفر از فعالان مدنی به اتهام درگیری در تظاهرات قبلی بوسیله پلیس لندن بازداشت شدند و با توجه به شرایط جدید وثیقه، هیچ‌ کدام از آنها نمی‌توانند در تظاهرات امروز شرکت کنند. منتقدان دولت "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس، معتقدند پلیس لندن تلاش می‌کند تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار را بر هم زند. 

تعدادی از گروه های مدنی انگلیس در بیانیه‌هایی جداگانه از مردم خواستند به این تظاهرات سراسری ملحق شوند.

قرار است این تظاهرات در قلب لندن و تعداد دیگری از شهرهای بزرگ انگلیس برگزار شود. "انجمن مردمی علیه ریاضت اقتصادی" مسئولیت برنامه‌ریزی تظاهرات را برعهده گرفته و از سوی تعدادی از گروه‌های سیاسی و مدنی مانند "ائتلاف توقف جنگ" مورد حمایت قرار گرفته است. 

براساس برنامه اعلام شده، تظاهرات ملی ۲۰ ژوئن (30 خرداد) در لندن، از مقابل بانک مرکزی انگلیس آغاز می‌شود و سپس راهپیمایان به سمت پارلمان انگلیس حرکت خواهند کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار