تحول در ارائه خدمات بانکی به مردم فقیر بنگلادش

یک شرکت محلی بنگلادشی تحولی بزرگ در ارائه خدمات بانکی به مردم فقیر ایجاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه خدمات بانکداری الکترونیک که نخستین بار، در سال 2011 بوسیله شرکت بنگلادشی بکاش ارائه شد طرفداران زیادی میان مردم جهان به خصوص مردم فقیر بنگلادش دارد. این شرکت امکان دسترسی به خدمات مالی که در گذشته دور از دسترس میلیون‌ ها نفر از مردم فقیر بنگلادش و مردم کشورهای در حال توسعه بود را فراهم می‌کند. در حال حاضر 17 میلیون حساب  بانکی در سرتاسر جهان از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده می‌کنند. استفاده از این خدمات از طریق گوشی‌های تلفن همراه امکان‌پذیر است.  کیف پول الکترونیکی یکی از خدمات این نوع بانکداری است.  این خدمت به مردم امکان دریافت حقوق، پرداخت قبوض و انتقال وجوه را می‌دهد. هزینه این خدمات تنها دو درصد از وجه مورد انتقال است.
 پس از موفقیت شرکت بکاش، بانکهای بنگلادشی که در گذشته  از ارائه خدمات به مردم فقیر امتناع می‌کردند، شروع به ارائه خدمات مشابه کردند. در حال حاضر 22 درصد از افراد بزرگسال بنگلادشی از این خدمات استفاده میکنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار