هشدار آلمان درباره پیامدهای خروج یونان از منطقه یورو

وزیر امور دارایی و انرژی آلمان نسبت به آثار مخرب خروج یونان از حوزه یورو هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "سیگمار گابریل،" وزیر امور دارایی و انرژی آلمان، با طرح خروج یونان از حوزه یورو به دلیل بحران عمیق مالی، مخالفت و اعلام کرد: این اقدام، نگرش جامعه جهانی را نسبت به اتحادیه اروپا کاملا تغییر می‌دهد و نتایج منفی آن بسیار بیشتر از آثار مثبتش خواهد بود.

یونان در سال 2008 – 2009 (86 – 89) با بحران مالی عمیقی روبرو شد و برای جلوگیری از اعلام ورشکستگی دولت، از صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا وام دریافت کرد. تعهد آتن به رفع هرچه سریعتر بدهی های عمومی موجب شد سیاستهای ریاضت اقتصادی شدیدی بر شهروندان این کشور اعمال شود. در انتخابات اخیر یونان، حزب "سیریزا" به قدرت رسید که از مخالفان سیاستهای دولت مرکزی به ویژه ریاضت های اقتصادی است.

قدرت گرفتن حزب "سیریزا" بیش از هر زمان دیگری، احتمال خروج یونان از حوزه یورو را تقویت کرده است. وزیر امور دارایی و انرژی آلمان با اشاره به همین موضوع گفت: خروج یونان از حوزه یورو نه از بعد اقتصادی، بلکه از نظر سیاسی برای دیگر اعضا بسیار خطرناک خواهد بود. وقتی اولین کشور از این حوزه خارج شود، دیگر کشورها نیز ممکن است با کوچکترین بهانه‌ای دست به اقدامی مشابه بزنند. اگر اروپا از هم بپاشد دیگر جامعه بین الملل روی هیچ کشور اروپایی حساب باز نمی‌کند. بوجود آمدن چنین حالتی، بحران واقعی را برای همه ما به ارمغان می‌آورد.

دولت یونان در حال انجام مذاکراتی مستقیم با طلبکاران بین المللی است تا با ارائه طرح های جدید به آنها، فرصت زمانی بیشتری برای بازپرداخت بدهی های خود به دست آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار