یک کاراشناس ارشد کشاورزی :

توسعه صنایع تبدیلی وتکمیلی تنها راه بهره برداری از ظرفیتهای بالای بخشهای کشاورزی

با توجه به اهمیت جایگاه صنایع تولیدی و تکمیلی در گسترش و توسعه اقتصادی استان و پیرو آن بهبود وضعیت اقتصادی کشور،یک کارشناس ارشد کشاورزی معتقد است: خراسان رضوی دارای ظرفیت و فرصت های مناسبی در بخش کشاورزی و دامداری بوده که با تجهیز هرچه بیشتر صنایع تبدیلی و تکمیلی میتوان از این ظرفیتها به نحو احسن بهره گرفت .

محسن متین راد در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: برای این منظور یعنی رشد متناسب و متعادل سیستم های صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با بخش بالا دستی توجه به سلیقه و ذائقه مردم و همچنین نیازهای فعلی و آتی بازارهای هدف(صادرات) و تحرکات رقبا امری اساسی است که باید در طراحی و برنامه ریزی به آن نگاه ویژه داشت.

وی ادامه داد: هرچند لزوم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی بر متخصصان بخش پوشیده نیست اما درمقام مقایسه با برخی از استانها و در مقیاس جهانی از حداقل ها برخورداریم، ضمن اینکه نمیتوان منکر پیشرفت سریع این بخش در خارج از مرزها شد .

متین راد تصریح کرد: وجود سیستمهای متنوع صنایع تبدیلی و تکمیلی نظیر فراوریهای متنوع، بسته بندی و نگهداری و حمل و نقل، علاوه بر اقتصادی تر نمودن تولید، مدیریت عرضه و فروش را قادر به انجام مانور بیشترو رقابت بهتر در بازار می کند.

این کارشناس ارشد بخش کشاورزی با اشاره به نقش جذب سرمایه در این بخش گفت: یکی از عواملی که دست مدیران استان را در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن بسته است، میزان اندک مشارکت سرمایه گذاران بوده که راهکار آن افزایش آگاهی مردم و سرمایه داران خرد و کلان از ارزش افزوده بخش صنایع کشاورزی است که می تواند در کنار ورود تمام و کمال این بخش به بازار بورس راه را برای جذب سرمایه هموار کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.