یزد؛

کاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی با تغذیه مناسب

سیدمجید نقیب زاده ،کارشناس تغذیه گفت: نتایج یک تحقیق به تازگی نشان داده است که کاهش بروز بیماریهای قلبی عروقی با استفاده از یک رژیم مدیترانه ای امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سیدمجید نقیب زاده تصریح کرد: بیماریهای قلبی عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر در جهان محسوب شده و یافتن راهکاری سالم برای غلبه بر این مشکل می تواند باعث افزایش سطح سلامت افراد جوامع گردد.

وی در ادامه افزود: توصیه های یک برنامه غذایی مدیترانه ای بر استفاده کمتر از گوشت قرمز و محصولات آن و همچنین مصرف بیشتر سبزیجات، میوه ها، آجیل، حبوبات، ماهی و روغن زیتون است. مصرف یک رژیم غذایی مدیترانه ای مطلوب، عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی متعدد، مانند دیس لیپیدمی، فشار خون بالا، سندرم متابولیک و دیابت را کاهش داده و با کاهش موارد التهاب و چربی خون عملکرد قلبی را در دراز مدت بهبود می بخشد.

نقیب زاده خاطر نشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، امروز کشور دچار اپیدمی اضافه وزن و چاقی شده است و متاسفانه از هفت عامل شناسایی شده در زمینه مرگ و میر پنج عامل مربوط به مصرف غذا است که با کنترل آنها می‌توان درصد زیادی از میزان مرگ‌ها در کشور را کاهش داد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.