مشهد؛

ثبت بیشترین میزان آلاینده های هوا، در مشهد

مردم مشهد امروز آلوده ترین هوا را در امسال استشمام کردند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مدیر مرکز پالایش آلاینده ها در مشهد گفت: هوای مشهد امروز با شاخص AQI109 در حد غیر مجاز ثبت شده است که این پدیده برای گروههای حساس مانند؛ سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و کودکان خطرناک است.

اسماعیلی افزود: در مشهد 11 ایستگاه پایگاه سنجش آلاینده های هوا وجود دارد که بالاترین میزان آلاینده را ایستگاه نخرسی با شاخص AQI 148 گزارش کرده است .

مدیر مرکز پالایش آلاینده های هوای مشهد گفت : افزایش غلظت ذرات کوچکتر از 5/2 میکرون بر اثر پدیده گرد و غبار علت آلودگی امروز هوای مشهد است .

وی با بیان این که در سال جدید، امروز چهارمین روز آلودگی هوا در مشهد است از مردم خواست از رفت و آمد با خودروهای شخصی پرهیز کنند .

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مردم مشهد به ویژه گروههای در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان ، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه کرده است از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری و به ویژه کودکان و افراد سالخورده از وسایل حفاظت تنفسی (ماسک ) مورد تایید وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی استفاده کنند .
مهندس حسنی افزود :کودکان به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان بطور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده بویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می شوند.

شاخص‌ هوای پاک 100 است به همین دلیل AQI 101 نشان دهنده‌ی مرحله هشدار آلودگی هوا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.