مشهد؛

تولید سالانه 200 هزار تن آلاینده توسط خودروهای شخصی در مشهد

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد از تولید سالانه حدود 150 تا 200 هزار تن آلایندگی توسط خودورهای شخصی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد با اشاره به تردد بیش از یک میلیون و دویست هزار خودور در سطح شهر به صورت روزانه ،گفت: این خودروها سالانه بین 150 تا 200 هزار تن آلایندگی ایجاد می کنند .

رضا اسماعیلی تصریح کرد: تردد خودروهای شخصی نقش مهمی در افزایش میزان آلاینده های هوا دارند و این امر در کلانشهر مشهد با پذیرایی سالانه حدود 25 میلیون زائر ، حادتر است.

اسماعیلی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خودروهای سطح شهر مشهد تک سرنشین هستند ، گفت : باید با فرهنگسازی و ترغیب به استفاده از حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلایندگی های هوا گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد : از ابتدای سال تاکنون شهر مشهد 38 روز هوای پاک و 237 روز هوای سالم را تجربه کرده که میزان روزهای هوای پاک نسبت به مدت مشابه سال قبل دو روز افزایش و تعداد روزهای هوای سالم 11 روز افزایش داشته است .

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد افزود : همچنین در 302 روز گذشته شهروندان مشهدی 27 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابق سال قبل 13 روز کاهش داشته است .

اسماعیلی در ادامه از تهیه فهرست منابع آلاینده شهر مشهد توسط اداره کل محیط زیست استان و شهرداری مشهد خبر داد و افزود : دستیابی به نتیجه قابل استناد برای این تحقیق ممکن است تا یک و نیم سال به طول نجامد .

شاخص کلی هوا تا عدد 50 نشانگر کیفیت هوای پاک، بین اعداد 50 تا 100 سالم و بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.