غریبی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پایداری شبکه انتقال گاز/ اجرای 141 کیلومتر مسیر انتقال گاز به سمت ایران و عراق

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران از اجرای 360 کیلومتر خط لوله برای پایداری شبکه انتقال گاز در سال گذشته خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از مجموع پروژه‌های این شرکت در سال گذشته 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است.

سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پایداری شبکه انتقال گاز/ اجرای 141 کیلومتر مسیر انتقال گاز به سمت ایران و عراق
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا غریبی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در نشست خبری حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی از اجرای 360 کیلومتر خط  لوله در سال 93 برای پایداری شبکه انتقال گاز خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از خط دهم سراسری از پتاوه تا اصفهان حدود 175 کیلومتر تزریق گاز کردیم.

وی ادامه داد: بخشی از خطوط لوله در سال 92 به دلیل برخی از مسائل در بالادست از پتاوه تا پل کله حدود 80 کیلومتر باقی مانده بود که در سال 93 به منظور افزایش انتقال گاز اجرایی شد.

غریبی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا خط یازدهم سراسری به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است گفت: روند اجرایی این پروژه به کندی صورت می‌گیرد برای توسعه آن 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

غریبی ادامه داد: خط ششم سراسری سال گذشته از عسلویه تا بیدبلند به طول 500 کیلومتر اجرا شده است همچنین خط اهواز تا دهکلان حدود 60 کیلومتر با خط لوله 56 اینچ در دست اجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران اضافه کرد: انشعاباتی نیز در حوالی دزفول به طول 125 کیلومتر با خط 20 اینچ در مرحله تست قرار گرفته است و از همین منطقه یک انشعاب 85 کیلومتری با خط 12 اینچ به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

غریبی ادامه داد: همچنین کوهدشت به سمت خرم‌آباد با خط لوله 36 اینچ به طول 75 کیلومتر در حال برگزاری مناقصه است که با این روش تقویت سامانه گاز در سمت استان لرستان صورت می‌گیرد همچنین 20 کیلومتر بالای کوهدشت که به خط لوله 48 اینچ از این انشعاب حدود 230 کیلومتر مسیر صادرات گاز به عراق است که این انشعاب در دو بخش اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: این انشعاب در دو بخش اجرا می‌شود که بخش ابتدایی انشعاب آن حدود 130 کیلومتر به چهارمله است که ادامه آْن به سمت نفت شهر حدود 100 کیلومتر با خط لوله 48 اینچ در مرحله تست قرار گرفته و به زودی آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین در اهواز از خود همین خط یک انشعاب 141 کیلومتر با خط لوله 48 انیچ به سمت ایران و عراق و شلمچه اجرا می‌شود که بتوانیم مسیر بصره را گازرسانی کنیم.

وی در خصوص انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان از طریق خط هفتم سراسری گفت: خط هفتم سراسری از عسلویه تا ایرانشهر به طول 900 کیلومتر احداث و تزریق گاز شده است که هدف از اجرای این خط علاوه بر گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان زمینه برای صادرات گاز است.

وی ادامه داد: بخشی از این خط لوله از ایرانشهر به زاهدان 260 کیلومتر با خط 26 اینچ و نیز از زاهدان به زابل و نیز از زابل به خود زابل دو خط 127 کیلومتری با خط لوله 20 اینچ اجرا می‌شود که با اجرای آن 4 هزار خانوار استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش گاز خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار