واعظی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مطرح کرد:

اختصاص بودجه 120 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان در سال 94

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال گذشته بودجه شرکت‌های دانش بنیان 90 میلیارد تومان بود که امسال به 120 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اختصاص بودجه 120 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان در سال 94به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز صبح (شنبه) در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به پیشرفت فناوری در ایران طی سال‌های گذشته اظهار کرد: در هر مقطعی تولید ثروت متفاوت است، زمانی کشاورزی و صنعت و امروز مولفه‌ی اصلی تولید ثروت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه فناوری و اقتصاد دانش بنیان به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: تحولی که در عصر حاضر روی می‌دهد، توسط نیروهای انسانی نخبه حمایت می‌شود و چاره‌ای جز این نیست و برای کشورهایی که نیروی انسانی نخبه دارند، توجه اساسی به موضوع فناوری و اقتصاد دانش محور شود.

واعظی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه کشور به نظر می‌رسد یک اجماعی در دولت است که موضوع فناوری و اقتصاد دانش محور را جزو محور اصلی برنامه ششم قرار می‌دهد و توسعه در بخش فناوری صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه سیاست‌های دولت و وزارت‌ خانه‌های مختلف از جمله وزارت علوم دنبال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه‌های انسانی نخبه در کشور عنوان کرد: باید برای سرمایه‌های انسانی یا همان نخبگان کشور، برنامه داشته باشیم، چرا که با توجه به افزایش نیروی انسانی نخبه در کشور یقینا استعداد توسعه فناوری در آن‌ها وجود دارد و این می‌تواند موجب رشد و پیشرفت کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در کشور افزود: شناسایی نیروی انسانی نخبه و درک مشکلات آن‌ها، بستر سازی برای فعالیت آن‌ها و ایجاد امکانات لازم برای ارائه فناوری‌های خود، از موضوعاتی است که باید به آن توجه کنیم.

واعظی با اشاره به اثر جشنواره‌های دانش بنیان افزود: این جشنواره‌ها به جوانان و فارغ التحصیلان اعتماد به نفس می دهد و موجب افزایش انگیزه آنان برای توسعه فناوری‌های نوین در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال افزایش هستند و شرکت‌های کوچک باید تبدیل به شرکت‌های برند در کشور شوند و در نهایت آن‌چه که این جشنواره‌ها انجام می‌دهند، توسعه و ترویج فرهنگ سرمایه گذاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به بودجه شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بودجه برای وام وجوه ارائه شده در سال جاری، 120 میلیارد تومان است و با توجه به فراخوان 280 شرکت دانش بنیان، فکر می‌کنیم شرکت‌هایی که از کانال این گونه جشنواره‌ها عبور کنند، می‌توانند سرمایه خوبی برای کشور باشند.

گفتنی است؛ یازدهمین جشنواره ملی فن آوری شیخ بهایی، امروز صبح با حضور وزیر علوم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولین در سالن همایش‌های بین المللی شهید بهشتی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، ارتباطات ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار