واعظی: دولت الکترونيک نیازمند هماهنگی 25 دستگاه دیگر است/سامانه گمرکی امکان تسریع دسترسی آزاد به اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:گمرک باید با 25 دستگاه دیگر کار خود را هماهنگ کند و دلیل کندی اجرای دولت الکترونیک این هماهنگی هااست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک فرودگاه که صبح امروز(شنبه) در محل فرودگاه مهرآباد برگزار شد با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های دولت الکترونیک اظهار داشت:راه اندازی این سامانه ها و اجرای الکترونیکی فرآیند های گمرکی جزء سیاست های اصلی دولت است و آنچه که در ارتباط با دولت الکترونيک به مردم قول داده بودیم در حال انجام است.

وی افزود:گمرک باید با 25 دستگاه دیگر کار خود را هماهنگ کند و دلیل کندی اجرای دولت الکترونیک این هماهنگی هااست.

واعظی در ادامه با بیان اینکه انجام تمام امور ارباب رجوع بدون مراجعه یکی از اهداف دولت الکترونیک است،تصریح کرد:تمام دستگاه های کشور نباید نگران پهنای باند باشند و ما قول می دهیم هر آنچه که نیاز دستگاه ها برای تامین زیرساخت دولت الکترونیک است در اختیارشان بگذاریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:سامانه پنجره واحد تجاری فرامرزی یکی از سامانه های موفق ما است که  در هر لحظه و ساعت ورود و خروج کالا به گمرک و ارزش ریالی آن قابل رصد کردن است و کاری که قبلا طی 26 روز انجام می شده بواسطه این سیستم به یک و یا حداکثر دو روز تقلیل یافته است.

وی با اشاره به اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات یکی از سیاست های دولت است،بیان کرد:همکاران ما باید بدانند که اگر سیستم الکترونیکی شود به اين معنا نيست که از اهمیت افراد کم ميی شود بلکه نوع عملکرد و نظارت آن ها متفاوت می شود لذا لازم است روسای دستگاه ها به زيرمجموعه های خود این اطمینان را بدهند که کار و عملکرد ارباب رجوع کم نمی شود.

*
راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک راهی برای جلوگیری از جعل اسناد و قاچاق کالا

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک در ادامه گفت: اگر زمان ترخیص کالا به اندازه 100 روز معطل شود به اندازه 100 روز ارزش کالا هزینه تحمیل می شود وبا توجه به اینکه درحال حاضر زمان ترخیص کالا کوتاه شده است برآورد می شود که 24 تا 25 درصد هزینه کالا کاهش یابد واگر واردات کشور را 50 میلیارد دلار درنظر بگیریم یعنی معادل 280 هزار میلیارد ریال هزينه ای  که برای واردکننده تحمیل می شود،کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه و الکترونیکی شدن خدمات ،از جعل و فساد وهمچنین قاچاق کالاجلوگيری می شود.

گفتنی است؛ مراسم بازدید از سامانه گمرکی فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات و رئیس گمرک برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار