کرمانشاه؛

برگزاری نمایشگاه توانمندی ها استان کرمانشاه در کشور عراق

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان در اقلیم کردستان عراق، بغداد و دیالی خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛پیرانده گفت: بنا داریم در مرداد ماه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و صنعتی را نیز در استان برگزار کنیم که قرار است از استان‌های مختلف عراق و تجار شاخص این کشور نیز در نمایشگاه دعوت به عمل آید.

هاشم پیراینده گفت: برنامه‌ریزی شده صادرات استان را در سال جاری 30 درصد افزایش دهیم و افزایش صادرات نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها و ایجاد بازارهای جدید صادراتی است.

وی عنوان کرد:هم اکنون عمده صادرات استان کرمانشاه به کشور عراق و سپس کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان، آسیای میانه، چین، آفریقا  است.

سیمان، لوازم خانگی، ورق‌های پلیمری، میوه و تره‌بار، رب گوجه فرنگی، لبنیات، دام زنده و ... از مهمترین اقلام صادراتی سال گذشته کرمانشاه بود که این مسئول از آن‌ها نام برد و اظهار کرد: مهمترین اقلام وارداتی ما نیز فلزات، محصولات نباتی، مواد اولیه، ماشین‌آلات و ... بوده ‌است.

وی با اشاره به تبادل هیات‌های تجاری با کشور عراق در سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته پذیرای دو هیات تجاری از کشور عراق بودیم و اعزام دو هیات را نیز داشتیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.