کرمانشاه؛

بازار توپخانه با پیشینه ای طولانی مرمت می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انجام مرمت در بازار توپخانه کرمانشاه خبر داد. وگفت: مرمت و احیاء بناهای تاریخی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و اهداف کلیدی سازمان میراث فرهنگی است که ما نیز در همین راستا گام بر می‌داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛علی فعله‌گری گفت: بازار توپخانه یکی از راسته‌های 18 گانه بازار بزرگ کرمانشاه (تاریکه بازار) محسوب می شود که از دروازه چغاسرخ (ابتدای بازار توپخانه) شروع شده و تا دروازه پل سید جمعه (انتهای راسته بازار چال حسن خان) ادامه دارد.

وی ادامه داد:با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، پس از انجام مستندسازی و تهیه طرح بازسازی راسته بازار در خرداد ماه سال 1387 فاز اول آن به اجرا درآمده که پس از اجرای سر در ورودی، هفده چشمه طاق در دهانه با عرض میانگین 8.75 متر اجرا شد.

به گفته وی با اجرای عملیات مرمت بازار توپخانه تا پاییز 1388 در مجموع تعداد50 چشمه طاق احیاء و بازسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف هنوز مرمت بخش‌هایی از بازار توپخانه کرمانشاه باقی مانده که در نظر داریم امسال آن را به انجام رسانیم.

بازار سنتی کرمانشاه یا همان تاریکه بازار یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر کرمانشاه است که همواره مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.