اصفهان؛

بخشی از راسته بازار تاریخی کاشان مرمت شد

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان ازاتمام مرمت بخشی راسته بازار تاریخی کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان"محسن جاوری " با بيان اين مطلب گفت: قدمت بازار تاریخی شهرکاشان به قرون اولیه دوران اسلامی باز می گردد و معماری و بافت فعلی این مجموعه غالبآ متعلق به دوره زند و قاجار می باشد. اين بازار کاملآ پويايي خود را حفظ کرده و نقش مهمي در اقتصاد اين شهر و شهرهاي همجوار آن دارد.

رئیس اداره ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري کاشان اظهار داشت: به منظور مرمت و بازسازي اضطراری راسته بازار سنتي کاشان، 650 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص يافته است که سبک سازی و استحکام بخشی بام های راسته بازار، دوخت و دوزهای ترک های عمیق در سطوح خشتی،مرمت سقف ها و لنگه ها،اجرای اندود غوره گل و کاهگل پشت بام هاو اندود گچ و خاک بدنه ها و زیر سقف های قوسی از اقدامات مرمتی این پروژه است.

به گفته این مقام مسئول راسته بازار محقق، بازارچه ملک، بازارچه گذر نو،  ورودی کاروانسرای گمرک و فضای زیرین سقف بازارچه صباغ مرمت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در ادامه با اشاره به اهمیت تاریخی بازار کاشان یادآور شد:تعداد 22 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور در بازار تاریخی کاشان وجود دارد. آب انبار صباغ، مسجد مدرسه ميانچال، مسجد ميرعماد، مسجد امام خميني (سلطاني)، آب انبار و حمام گذر نو و حمام خان از نمونه های آثار موجود در مجموعه تاريخي بازار كاشان هستند.

یاد آور می شود مجموعه بازار بزرگ کاشان به شماره 1284درشهریور ماه 1355 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 


انتهای پیام/گ

برچسب ها: مرمت ، بازار ، تاریخی ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.