نیویورک تایمز گزارش داد؛

سربازان اوکراینی تحت‌نظر آمریکا آموزش می‌بینند

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در غرب اوکراین خبری از جنگ نیست؛ اما سربازان بی‌تجربه‌ در حال آموزش برخی مهارت‌های اولیه تحت‌نظر آمریکا هستند.

سربازان اوکراینی تحت‌نظر آمریکا آموزش می‌بینند
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی نیروهای ناآزموده اوکراینی در حال فراگیری نحوه استفاده از دستگاه‌های "واکی تاکی" رمزگذاری شده، باز کردن در با پتک و دیلم و خارج کردن همرزمان مجروح خود از میدان نبرد هستند آن‌هم درحالی که اسلحه خود را آماده استفاده نگاه می‌دارند. 

زمانی که یک سال پیش جنگ آغاز شد، ارتش اوکراین به خاطر فساد داخلی از توانایی اندکی برخوردار بود. حدود یک درصد از تجهیزات آن در یک دهه گذشته تولید شده بود. لازم به یادآوری نیست که نیروهای ارتش اوکراین از لحاظ روحی هم در وضع مناسبی نبودند. 

در هفته‌های اول جنگ داخلی یک ستون زرهی از ارتش به راحتی تسلیم تعدادی از نیروهای محلی شدند. 

در آن زمان وزیر دفاع برآورد کرد در حقیقت در بهترین حالت از 130 هزار نیروی ارتش تنها 6 هزار نیروی واحد واکنش سریع آمادگی شرکت در نبرد را دارند. از این رو از همان روزهای نخست نبرد دولت کی یف درخواست دریافت کمک نظامی خود را از آمریکا مطرح کرد. 

درخواست اوکراین برای دریافت موشک‌های پیشرفته ضدتانک به جایی نرسید زیرا واشنگتن می‌ترسید این اقدام روسیه را برای ارسال سلاح و نیروهای بیشتر به اوکراین تحریک کند. 

در نتیجه در نهایت فقط به آموزش نیروهای اوکراینی پرداخت. برگزاری رزمایش‌های مشترک به منظور افزایش توان نیروهای اوکراینی یکی از اقدامات آمریکا برای کمک به اوکراین بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار